וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשבר בארה"ב עוד יגיע לכאן, וייצור גלי הדף"

דורון שלו

22.7.2008 / 15:05

נשיא איגוד יבואני הרכב, יקי אנוך, אמר בוועידה לרכב ותחבורה כי הענף סובל ממיסוי גבוה ופיגור אדיר בתשתיות

"מה שמשפיע על שוק הרכב הוא המצב הכלכלי. נכון להיום, משבר הסאבפריים בארצות הברית לא נגע בנו, אבל הוא עוד יגיע וייצור גלי הדף". כך אמר היום נשיא איגוד יבואני הרכב, יקי אנוך, בוועידה לרכב ותחבורה של מגזין רכב. "שוק הרכב משקף את האווירה הכלכלית במשק. במדינות המערב יש 700 כלי רכב לכל אלף איש, ובישראל רק 300, וזה בלי לגעת בנושא התשתיות, שבעיני אין לו פתרון. הממשלה פשוט לא עושה דבר בנושא התשתיות ואנחנו נמצאים בפיגור אדיר מול העולם".

אנוך התייחס בדבריו גם למיסוי הרכב, שלדבריו מגביל את מכירות המכוניות החדשות: "ב-2007 נמכרו 195 אלף כלי רכב חדשים, והצפי ל-2008 הוא כ-200 אלף. ישראל סובלת מרמת מיסוי גבוהה, שירידה בה הייתה מביאה למכירות של 300 אלף כלי רכב חדשים מדי שנה".

"ישראל היא שוק קטן שיצרנים בעולם לא מתעניינים בו", הוסיף אנוך. "בשנים האחרונות, כשכולם מדברים על שוק פתוח, שוק הרכב בישראל סובל מדירוג הקבוצות. כל מה שקורה בשוק נקבע על פי דירוג קבוצות הרכב. מי שלא נכנס לקבוצה שתיים לא יכול להיות שחקן" (ציי הרכב של החברות בגדולות מעוניינים רק בכלי רכב מקבוצה 2, ד.ש). "אם בעבר, ציי הרכב הגדולים היו מינהל הרכב הממשלתי, מקורות וחברת החשמל שהחזיקו כ-3,000 כלי רכב, היום חברות הליסינג מחזיקו 30-40 אלף כלי רכב ומכתיבות את פני השוק".

"ביחס לנושא היבוא המקביל, למרות שמבחינה חוקתית אושר לפני שלוש שנים לייבא כלי רכב זהים באופן מקביל, בפועל לא שונה דבר ואין בכלל יבוא מקביל. לאף יצרן אין סיבה למנות יותר מנציג אחד במדינה בגודל של עיר גדולה באירופה. ישראל לא מעניינת את יצרניות כלי הרכב ואין להן עניין לפתח פה תחרות. יבוא מקביל עשוי לפגוע בצרכנים, שאולי יראו יתרון במחיר אבל יסבלו מחיסרון בשירות ובתמיכה לאורך זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully