וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי מתקשרת עם הדרך

24.7.2008 / 11:45

אודי הופכת את המכונית לחלק ממערך התשתיות של התעבורה הכללית על ידי תקשורת בין המכונית לרמזורים

מערכות הבטיחות המתקדמות המשולבות כיום במכוניות ברחבי העולם, מביאות לפיתוחים נוספים במערך הטכנולוגי של היצרנים. מערכות אינפרא אדום, ראיית לילה והתרעה על סטייה מנתיב כבר מיושמות באופן מלא בלא מעט מכוניות. כפי שנכתב כאן לפני כחודש וחצי, הציגה אופל באינסיניה החדשה מערכת לזיהוי תמרורים, הגבלות מהירות ואיסור עקיפה. פורד הציגה גם היא מערכת אשר "מדברת" עם צמתים ורמזורים. כעת, אודי מציגה את פתרונותיה בתחום זה תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ושיתוף פעולה עם משרדי הממשלה.

בפרויקט היקר מסוגו בגרמניה, אודי מקדמת מערך חדיש המביא לשיפור בזרימת התנועה והפחתת הזיהום הסביבתי. לאחר תקופה בת שנתיים של פיתוח, ו-1.2 מיליון אירו בתמיכת המשרד לכלכלה, מציגה קבוצת Tarvoloution של אודי, מספר טכנולוגיות חדשניות המיושמות בעיר השנייה בגודלה אחרי מינכן - אינגולשטאט.

חלקו הראשון של הפרויקט מיועד כולו למערך התשתיות הנשלט על ידי צוות תוכנה וחומרה, הממוקם במשרד הטכנולוגי בעיר. 46 רמזורים נוטלים חלק בריקוד הנורות המתחלפות באזורים המוניציפאליים של אינגולשטאט, ואלה נשלטים על ידי תוכנה המנטרת את הפעילות. זו פועלת במטרה לייעל את תנועת המכוניות בכבישים, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לשיפור זמני ההמתנה ברמזורים, וכפועל יוצא, גורמת לירידה בזיהום האוויר בתוך העיר הצפופה.

דיווחים שוטפים לנהג

חלקו השני של הפרוייקט נקרא "הנהג המיודע". שלושה רמזורים נבחרו בעיר והותקנה בהם מערכת השולחת אותות המיידעים את הנהג לגבי זמני התחלפותם לירוק. אודי משתמשת במספר כלי רכב עבור יישום הפרויקט, בינהם ה-A6 אוונט וה-A5, וכל האינפורמציה מתועלת דרך מערכת ה-MMI ומוקרנת על הצג מול עיניו של הנהג.

מה השוס? המערכת מיידעת את הנהג לגבי מהירות הנסיעה הרצויה על מנת להימנע מעצירות מוחלטות בצמתים עמוסים. בהחלט מסוג המערכות שהיו תורמות בישראל להפחת מפלס הלחץ הנוסק, אם רק היינו מסוגלים להישמע להן.

"המכונית הופכת לחלק ממערך התשתיות של התעבורה הכללית", אומר מיכאל דיק מראשי המערך לפיתוח טכנולוגי, ומוסיף "סיום הפרוייקט מציג את ההבנה המוקדמת של אודי בדבר זיהוי אלמנטים תחבורתיים המקשים על הנהגים, ואנו נמשיך בדרך הזו". כהמשך לפרויקט, אודי מצהירה כי תרשת עוד כ-50 רמזורים בעיר, ותיישם את המערכת בכ-20 מכוניות נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully