וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה האמריקנית מתחזקת

סדנת O.CT לקחה שלושה נציגים מאמריקה, שדרגה את מערכות ניהול המנוע והצליחה לחלוב מהם עשרות סוסים חדשים

יצרניות שאינן מסוגלות לנפח את החזה בזכות עצמן, נעזרות לעתים קרובות בחברות המציעות שיפורים למנוע. כזו היא חברה הנקראת O.CT טיונינג. החברה האוסטרית עוסקת בשיפור כלי רכב מכל הסוגים החל מ-1994 ואת מרבית זמנם מבלים בהחלפת מחשבי ניהול מנוע או בהוספת שבב (צ'יפ) לתוספת כוח על פי דרישת הלקוח.

מכוניות משפחתיות רבות הנעות על כבישי ארה"ב סובלות מכוח מוגבל מאוד ומשקלן מכריע את המנוע בשלבים קריטיים הקשורים לבטיחות הנוסעים. אז מה קורה כשנוצרת דרישה לשיפור מכוניות מסוג מיני-וואן או רכבי כביש-שטח שונים (SUV) שהפופולאריות שלהם בארה"ב אמנם נחלשה, אך עדיין נמצאים בראש טבלת המכירות? כאן נכנסים המשפרים לתמונה, כמו O.CT שלקחה על עצמה מספר פרויקטים לשנע את המשפחה האמריקנית הגדולה.

הקרייזלר גרנד וויג'ר, הוואן האמריקני הכבד והבלתי נלאה שממלא כל חניית סופרמרקט אמריקני בשכיחות חריגה, מקבל זריקת כוח בעזרת שבב הIPRO-Power Upgrade. את משקלו העולה על 2 טון, נאבק המנוע להזיז בכל עלייה ממוצעת. נתוניו הבסיסים העומדים על 163 כ"ס מעמידים בסכנה את כל יושביו בכל יציאה לעקיפה. עם השיפור המיוחל, הגראנד וויג'ר מקבל עוד 30 סוסים ומהירותו המרבית מטפסת מ-185 ל-196 קמ"ש.

כמעט דודג' וויפר

הדודג' ג'רני ,ששיווקו החל לאחרונה בארץ, גם הוא ברשימת המטופלים. O.CT לקחה את מנוע הדיזל CRD בנפח 2.0 ליטר המנפק 140 כ"ס, הזריקה לו מעט סטרואידים וכעת הוא מנפק 168 כ"ס ומהירותו נושקת ל-200 קמ"ש. המשפרים טוענים כי השיפור המהותי למעשה מתקבל בטווח הביניים. ניהול המנוע החכם של O.CT תורם פה לא מעט לשקט הנפשי של הנהג, ואגלי הזעה על מצחו יתאדו מהר מאוד בסיומה של עקיפה מוצלחת.

הדודג' ניטרו, שכבר נמצא עימנו תקופה מסוימת, נהנה לא רק מעיצובו מסובב הפדחות, אלא כעת בעזרת סדנת השיפורים נראה מה חבוי ביכולתו של ה-SUV בעל המראה האגרסיבי. גם כאן O.CT השתמשה במנוע הדיזל השגרתי ובעזרת שבב ה-IPRO, הפיחה בו כוחות חדשים והעמידה נתונים מרשימים ביותר. מ-177 כ"ס עולה כוחו ל-202, וזמן התאוצה ל-100 קמ"ש מתקזז בשנייה וחצי. כמו כן, התאוצה ל 160 קמ"ש אורכת כעת רק 26 שניות, קיזוז של 9 שניות! מדגם הבסיס.

בישראל, לעומת שאר מדינות העולם, שדרוגים מסוג זה עדיין מוגדרים כאסורים על פי חוק ולרוב יגררו את הסרת אחריות היבואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully