וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו מחדשת את הקרב?

ירון אדרי

26.7.2008 / 13:32

סובארו מציגה בבריטניה גרסת קונספט ל-STI לה 380 כ"ס ובולמים משופרים. האם האיבו צריכה להתחיל לחשוש?

האם מתחדש הקרב על חרב הסמוראים? השקתה של האיבו ומיתוגה בצורה שונה מבעבר, נועדה לחסל אחת ולתמיד את היריבות מול סובארו. "לא עוד מירוץ חימוש מטורף. אנחנו מכוונים למקום אחר לגמרי". כך אמר לי לפני כחודש מנהל יחסי הציבור האירופי של מיצובישי, אותו פגשתי במסגרת השקת הלאנסר ראלי ארט, שאף סינן משהו בסגנון אנחנו "לא סופרים" את סובארו יותר. ואם מיצובישי ויתרה, או פנתה לכיוונים אחרים, זה לא אומר שסובארו תקפא על שמריה.

הרבה חדשות מעניינות מנפקת לנו תערוכת לונדון, והנה אחת שאולי תעניין גם את מיצובישי. באזור התצוגה של סובארו, הוצבו להן 3 גרסאות הטורבו של האימפרזה. למה 3? ה-WRX, ה-STI בגרסה משודרגת לה 330 כ"ס וה-STI קונספט. לא מכירים? גם בסובארו לא יודעים בדיוק את כל הפרטים.

מכונית הקונספט, או בשמה המלא STI 380S, היא שדרוג ל-STI הנעשה תחת ידיה הנאמנות של סדנת פרודרייב, האחראית בין השאר על הכנת מכוניות הראלי של סובארו ל-WRC. שם הדגם, כמו בגרסאות ה-איבו FQ של מיצובישי בבריטניה, רומז על הספק המנוע שצמח ב-80 כ"ס ביחס למקור. בכדי לשמור על אמינות, החליפו בפרודרייב רכיבים רבים ביחידת הכוח שבקצב הנוכחי תקבל כנראה עוד כמה עשרות סוסים בעתיד. עוד הוחלפו הבולמים ומערכת הפליטה.

אם תשווק הגרסה החדשה, יהיה זה רק בבריטניה וגם זה מאוד תלוי בתגובות באי התערוכה. בכל מקרה, פרודרייב ערוכים לשווקה בתוך שישה חודשים כשכל מכונית תיבנה בהתאם לדרישת הלקוח ובעבודת יד. תג מחיר עדיין אין, אך סביר שזה יהיה גבוה בכמה אלפי פאונדים יותר מ-30 אלף הנדרשים עבור הגרסה לה פחות 50 סוסים.

שאלת היום: לאחר שדרוג ה-STI, את מי מהיפניות תעדיפו?

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully