וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע מאה למיקרה

27.7.2008 / 9:16

עם שלושה דורות, קהל נאמן ותואר מכונית השנה ב-1993, מציינת מכונית המיני של ניסאן את יום הולדתה ה-25

הניסאן מיקרה שרק בדורה השלישי נחתה בארץ, מתזזת לה בהנאה בסמטאות צרות כבר 25 שנה. בכדי לחגוג את האירוע המיוחל, ניסאן הציגה גרסה מוגבלת הנקראת 'מיקרה 25' שעשתה את דרכה ממפעל הייצור בסאנדרלנד אל תערוכת הרכב בלונדון.

ייצורה של המיקרה החל ביפן ב-1983, והצלחתה הייתה תלויה לא מעט בשינויים שחלו בתעשיית הרכב עם הצגת מספר מכוניות קטנות וזעירות כדוגמת ההונדה סיטי. למרות צורתה החיצונית דלת הדימיון והקופסתית משהו, ומנועה הקטנטן בנפח 1.0 ליטר, הצליחה הניסאן הזו לצבור לעצמה קהל רוכשים נאמן. עם הצגת דגם מתוח פנים ב-1989, ניסאן כבר הפיחה רוח חדשה במיקרה עם מנוע בנפח 1.2 ליטר וחזית רעננה הכללה גריל מחודש, פגוש קדמי מונמך ופנסי חזית חדשים.

הצלחתה של הניסאן הייתה לא מעט בזכות אמינות מופלגת בסקרי דעת קהל, והנהג הבריטי ראה בה כלי תחבורה שניתן לנטוע בו את אמונו ללא פחד. נתוני המכירות הגבוהים, בעיקר בבריטניה, הביאו לכך ש-3 שנים לאחר מתיחת הפנים הראשונה, הדור השני כבר הוצג במפעל הייצור שערק לבריטניה ב-1992. דור זה היה חדש לחלוטין ומעוצב יותר, ופנה גם לקהל צעיר.

מכונית קטנה, הצלחה גדולה

בדור השני נוספו שני מנועים בנפח 1.0 ו-1.3 ליטר והנוסעים קיבלו תוספת מבורכת של אמצעי הגנה כגון מערכת ABS, קורות חיזוק בדלתות, ומספר אמצעים להקל על היושבים והנהג – הגה כוח, נעילה מרכזית וחלונות חשמל. את הצלחתה הרשמית קצרה ניסאן כשזכתה בתואר "מכונית השנה" ב-1993.

פרט לכמה שינויים קוסמטים זעירים, ואבזור מחודש, המיקרה למעשה נותרה זהה לדגם שהוצג ב-1992. רק ב-1998 כשהמיקרה המיליון ירדה מפס הייצור, ניסאן הציגה מתיחת פנים נוספת שנותרה שהאריכה את חיי הדגם עוד קצת, עד להופעת הדור השלישי ב-2002 אשר נמכר עד היום, כולל אצלנו.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully