וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד צעדי ייעול בקרייזלר

הדר תדמור

27.7.2008 / 9:40

בעקבות הידרדרות שוק המכוניות האמריקני: זרוע הפיננסים של קרייזלר תפסיק להציע ליסינג

קרייזלר, יצרנית המכוניות האמריקנית שהתפצלה מיצרנית המכוניות הגרמנית דיימלר בשנה שעברה, הודיעה כי זרוע הפיננסים שלה תפסיק להציע ליסינג למכוניות ללקוחותיה. מטרת המהלך הוא בבחינת שינוי אסטרטגיה של החברה, והוא מגיע בתגובה למחנק האשראי ולירידה החדה בשווי מכוניות זוללות דלק.

זהו הצעד האחרון עד כה במסגרת ניסיונות החברה להתמודד עם הידרדרות שוק המכוניות האמריקני אשר פוגעת בכל יצרניות המכוניות. בשבוע שעבר הודיעה קרייזלר כי תקצץ 1,000 משרות משרדיות בחברה עד לסוף חודש ספטמבר.

מכירות המכוניות בארה"ב ירדו לרמת שפל של 15 שנה ועלייתן של המכוניות בעלות יעילות ניצול הדלק הגבוהה בעקבות עליית מחירי הנפט הביאה את הצרכנים לזנוח את המשאיות הקלות ומכוניות ה-SUV. כתוצאה מכך, ירד באופן ניכר מחיר המשאיות הקלות יד שניה - דבר אשר הביא את יצרניות המכוניות לבצע מחיקות גדולות על ערכן של המשאיות קלות המוצעות בליסינג - אשר היו בעבר פופולאריות ביותר. ליסינג היה פופולארי מאוד בקרב יצרניות המכוניות בתחילת שנות ה-2000, כששוק המכוניות בארה"ב פרח ויצרניות המכוניות יכולות היו להציע תכניות אטרקטיביות. "לאור מחנק האשראי וירידת מחיר המכוניות קשה מאוד להציע מוצרי ליסינג תחרותיים, אז אנחנו משנים אסטרטגיה", אמר הדובר של הזרוע הפיננסית של קרייזלר, ביל פורטר.

קרייזלר רשמה ירידה של 22% בהכנסותיה במהלך המחצית הראשונה של 2008. בקיץ 2007 רכשה סרברוס - מבעלי המניות בבנק לאומי - מיצרנית הרכב הגרמנית דיימלר נתח של 80.1% בקרייזלר בעסקה בשווי 7.4 מיליארד דולר ונטלה על עצמה, לפי הערכות, חובות בסך 18 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully