וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלגל המזל

28.7.2008 / 10:36

ילד ראשון לחברת פורטונספורט. ה-Rt.S תציג עיצוב ויכולות כשל מכונית 'על', אך בהספק מנוע נמוך מהרגיל

טריטיוס פורטון, מומחה בעל שם עולמי בבניית רכבי מירוץ יעודיים, חלם במשך שנים על הגשמת חלום מוטורי בדמות אקזוטיקה אמריקנית, שתעמוד בקנה אחד מול מיטב תוצרת העולם. את חברת FortuneSport הקים ב-1996 עוד כשסדנת הייצור היתה בגרמניה, ובמשך שנים צבר לעצמו מוניטין מרשים כמהנדס ומפתח רכבי קוסנפט ומכוניות מירוץ לשלל קטגוריות. בעזרת קומץ אנשי חזון ומפתחים, התהליך להולדת מכונית בייצור עצמי כבר הייתה סלולה. ב-2007 חברו אנשי פורטנספורט לקבוצת Panoz בארה"ב והחלו לעבוד על מכונית חדשה הנקראת Rt.R.

ה-Rt.R היא מכונית קלת משקל (מפתחיה מצהירים על טון אחד בגרסת הייצור), מנועה ממוקם מאחור, והיא תוצע בשתי גרסאות כשגרסת הרחוב הרלוונטית לציבור תגיע אליו אי שם ב-2010 בשם Rt.S. הנתונים בהחלט מבורכים, או מביאי מזל אם תרצו. לא בטוח שזה יגרום לפאגאני זונדה או למפתחי פרארי לרוץ חזרה אל שולחן השרטוטים, אבל להתעלם ממנה לא יהיה מהלך חכם.

כיאה למכונית ספורט מהוקצעת וחזקה, גם דרכה להעביר מסר למתחרות לא משאיר הרבה מקום לפרשנות. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות, הכסא מחובר ישירות לשלדה, והיא מעוטרת בחישוקי BBS. מהירותה המירבית היא כ-280 קמ"ש ואם תהיתם מה בידיוק מניע אותה לנתונים כאלו, קיראו את הפסקה הבאה.

המנוע עבור השתיים הוא V8 בנפח 6.0 ליטר כשגרסת המירוץ הקלה בכ-200 ק"ג מנפקת 510 כ"ס. גרסת הכביש המיועדת לציבור משתמשת באותה יחידה כשההספק ירד לכ-350 כ"ס, אך טירטיוס מבטיח (בעיקר דרך ה "אני מאמין" שלו) שמכוניתו תהיה נטולת כל גאדג'טים ואבזור מעיק שאינו נחוץ לאקזוטיקות לטענתו, בכדי לשפר את יחס ההספק למשקל.

אם ה-Rt.S אכן תגיע לידי הציבור במועד הנתון, מחירה יהיה 85 אלף דולר. מחיר ה-Rt.T יהיה גבוה הרבה יורת ויעמוד על 200 אלף דולר. במשוואה כזו כולם ברי-מזל, גם האבא, וגם הלקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully