וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הבטיחות הבאה?

28.7.2008 / 11:47

יזם ישראלי מהכפר סנדלה, פיתח מערכת מיוחדת המפחיתה את עוצמת הפגיעה בתאונות חזית-אחור ובהולכי רגל

אחמד עומרי, בחור צעיר מהכפר סנדלה הסמוך לעפולה וחניך עמותת 'יוניסטרים', המציא מנגנון מיוחד המורכב על שלדת המכונית אשר אמור לצמצם את הפגיעה בה וביושביה על ידי הארכת משך הפגיעה. המערכת עובדת בשתי דרכים שכל אחת מזהה פוטנציאל לתאונה ופועלת בהתאם.

אספקט אחד הוא כשמתרחשת תאונת חזית אחור בין כלי רכב. תארו מצב בו מכונית נצמדת לישבן של הנהג מלפניו (לא סיטואציה הזויה במיוחד בישראל) במהירות גבוהה ולפתע, בום! הנהג מלפנים לוחץ בעוצמה על הבלם והמכונית שמאחריו מתקרבת אליו במהירות עצומה. באותו רגע, מערכת המותקנת במכונית מזהה את הקירבה וזורע המורכבת בחזית הרכב נשלחת קדימה כמעין בולם הסופג בין 3 ל-6 פעמים את עוצמת הפגיעה. כך, מופחתת העוצמה ומצטמצם הנזק למכוניות ולנוסעים במידה ניכרת. פעולת המערכת זהה לפעולת מערכות שמירת המרחק, אך לוקחת אותה צעד נוסף קדימה.

השימוש השני למערכת של עומרי מיועד להולכי רגל ומציע משהו שנראה מעט הוליוודי. אותה הזרוע הנמתחת קדימה, פועלת עתה כמעין מזרן סופג עליו מוטח הולך הרגל בעת תאונה. במקום להיזרק על השמשה או לצד הדרך, המתקן "אוסף" את הנפגע ואוחז בו עד לעצירה. לדברי עומרי, למערכת יכולים להיות שימושים רבים ולא רק בתחום זה. בכל מקום בו ישנן מסות נעות, כגון אניות העוגנות בנמלים המושפעות מגלי הים וכדומה, ניתן להתאים את המערכת.

יעבוד או לא? מסתבר שקרן 'דסימה וונצ'רס' המפעילה את עמותת יוניסטרים, מאמינה ברעיון והשקיעה במיזם ובבחור הצעיר שמחפש כעת שותף עסקי שיעזור לו לרשום פטנט על המוצר. האם נראה מערכת שכזאת בשימוש עתידי? הלוואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully