וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה החמה

29.7.2008 / 11:55

יצרנית הרכב הרוסית GAZ, מחזירה את הוולגה לחיים בעזרת האמריקנים. הסייבר מבוססת על הסברינג של קרייזלר

קונצרן GAZ אחראי על לא מעט מכלי התחבורה הנעים ברוסיה ובכללם הוולגה לה עבר עשיר עוד בימיה הגדולים של ברית המועצות. כעת, 3 שנים אחרי הפרויקט האחרון שלה, מחזירה GAZ את וולגה לתמונה. שם הדגם החדש הוא סייבר והוא מבוסס על קרייזלר סברינג.

על הסייבר דובר עוד לפני כשנה, אך רק בתחילת 2008, כשפרויקט הפיתוח יצא לדרך, מפתחי המכונית לקחו אותה למסלול הניסויים והתאימו אותה לתנאי הדרך והאקלים ברוסיה. כחלק מהמבחנים, GAZ לקחה על עצמה לשכלל גם את מפעל הייצור וכן את העובדים בכדי ליישר קו עם המודל החדש ותקני הייצור של המערב. לסייבר תהינה מספר גרסאות, כולן על הפלטפורמה של הסברינג ועל כן אינן נחותות ממנה. נהפוך הוא, על מנת לעמוד בתוואי הדרך המיוחד והקשה במזרח הקפוא, עברה הפלטפורמה שינויים שיעניקו לה בטיחות גבוהה יותר עבור נוסעיה.

הסייבר תעלה לקו הייצור בספטמבר 2008, והצפי הוא ל-100,000 יחידות בשנה. גם השותפים מארה"ב מרוצים ממנה, כפי שאמר נציג קרייזלר ג'יימס אפוליטו. "אנו שמחים על שיתוף הפעולה בין מדינת מישיגן, GAZ וחברת קרייזלר בכדי ליצור מכונית אמריקנית המיועדת לשוק הרוסי. אני הוא האמריקני הראשון אשר נוהג בסייבר ואני בהחלט מרוצה מהתוצאות".

אז מה במפרט?

לגרסה הבסיסית מנוע בנפח 2.0 ליטר, 141 כ"ס ומהירותה המירבית היא כ-200 קמ"ש. האבזור בהחלט נדיב, כיאה למכונית אמריקנית בבסיסה, והיא מוצעת עם שתי כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, ABS, מושבים ומראות חשמליות ומערכת שמע הכוללת שישה רמקולים ומגבר. גרסה נוספת תעשה שימוש במנוע בנפח 2.4 ליטר, אך למרות נפחה הגדול במעט, איננה מציגה נתונים גבוהים יותר מגרסת הבסיס והאבזור נותר גם הוא זהה.

נשיא רוסיה לשעבר, ולדימיר פוטין אשר ביקר בפס הייצור, צופה לה נצורות."היא מאיצה מהר והיא מתאימה מאוד לכבישים ברוסיה והתרשמתי לחיוב מכל תהליך הייצור". התעשייה הרוסית מעט איטית בשנים האחרונות, אך חברות כמו GAZ החולשות על לא מעט מהתוצרת המוטורית המקומית, מחזירות לעולם הרכב עוד שם מהארסנל הרוסי הנשכח. בל נשכח כי השוק הרוסי הוא בין המתפתחים ביותר כיום בעולם, כך שההשקעה בו כמעט בטוחה מבחינתן של יצרניות מקומיות ובינלאומיות.

שאלת היום: האם כיום יש ליצרניות הרכב מרוסיה מה לחפש בשווקים המערביים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully