וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את כל הג'אז הזה

הונדה חושפת את כל הפרטים על הגרסה האירופית של הג'אז. האם הסופר מיני תמשיך להיות ייחודית כבעבר?

הג'אז מתחדשת. לאחר שכבר הוצגה בגרסתה ליפן ואירופה (תחת השם פיט), הונדה חושפת את כל הפרטים על מכונית הסופר מיני בגרסתה האירופית. נספר כבר כעת כי כל הפיצ'רים המחוכמים שהפכו את הג'אז למכונית וורסטילית נותרו ואליהם התווספו ממדים נדיבים ומנועים נקיים וחזקים יותר.

הג'אז הוצגה לעולם ב-2001 ואלינו הגיעה מעט מאוחר יותר. עיצובה המיוחד העניק לה קסם מרחבי נדיר בסגמנט, לא מעט באדיבות הכסאות המתקפלים ישירות לרצפת הרכב. בכלל, תא הנוסעים היה חריג בממדיו ביחס לקבוצה. התחושה ביחס לחזותה החיצונית יצר רושם ראשוני של מכונית קטנה אבל עם מעט תחכום, אך הקטנה הזו הציעה מרחב מחייה מאוד מכובד. כעת, הונדה משיקה את הג'אז בדורה השני ולמרות הדימיון החיצוני, ההצהרות מדברות על לא פחות מ-1,000 שינויים שונים ביחס לדגם הקודם.

מראה

מבחינה חיצונית, למעט החלקה מסוימת בחזית הרכב, ההונדה אינה שונה מהותית מקודמתה. קורות A מעט יותר דקות ואמורות לשפר את הראות ומכל הדלק הממוקם באמצע המכונית תחת המרכב, מעניק לה חלל פנים גדול יותר. למעט גובהה שנותר כפי שהיה, ממדיה צמחו כמעט לכל כיוון אפשרי. אורכה הוא 390 ס"מ, רוחבה 170 ס"מ ובסיס הגלגלים צמח ב-5 ס"מ לעומת הדור הקודם. במקביל, הנוסעים מרוויחים עוד 3.7 ס"מ למרווח הברכיים ו-4.4 ס"מ למרווח המרפקים.

תא המטען, נטול גלגל חלופי, נהנה כעת מתאים כפולים הזהים לאלו המשרתים את ה-CRV וכשלעצמם נפחם עולה על 64 ליטרים. נפחו הכולל הוא כ-400 ליטר, לא פחות ממיניוואנים מסגמנטים גבוהים יותר. ואם אתם חוששים מתקר, הג'אז מגיעה עם ערכת אל-תקר.

תנועה

יחידות הכוח הוותיקות של הונדה גם כן עברו שינוי עבור הדגם החדש ונהנות מהספקים גבוהים ופליטות CO2 נמוכות. שני מנועים בהיצע, הראשון בנפח 1.2 ליטר ולו 90 כ"ס, ולשני 100 כ"ס מנפח של 1.4 ליטר וטכנולוגית i-VTEC. תיבת 5 הילוכים ידנית תוצע בשני המנועים, ואוטומטית ב-1.4 ליטר. זאת האחרונה חדשה לחלוטין ותחליף את תיבה הרציפה של הדגם היוצא. שמה i-SHIFT ולה 6 יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני בצידי ההגה.

דגש גדול שמים בהונדה על נושא צריכת הדלק ופליטת ה-CO2 של יחידות הכוח החדשות. מנוע ה-1.2 ליטר בשילוב התיבה הידנית, לוגם בממוצע ליטר בנזין לכל 19.6 ק"מ ומשאיר אחריו 120 גק"מ. האח הגדול יותר יצרוך ליטר לכל 18.9 ק"מ עם תיבה זו, או 19.6 בגרסה האוטומטית. פליטת ה-CO2 היא 124 ו-120 גק"מ בהתאמה.

בפנים

תא הנוסעים מוצע כעת ברמת גימור גבוהה יותר בשילוב ריפודים חדשים, מושבים רחבים מלפנים ומאחור בעלי אפשרויות כוונון, הגה מתכוונן לגובה ולעומק וכל מה שהורגלתם אליו בדגם הקודם מבחינת אבזור המותאם בשלב זה לדור הנוכחי. הג'אז גם תגיע בגרסת גג שמש פנורמי המעצים עוד יותר את תחושת החלל.

ביחס אלינו, הג'אז שנהנתה פה בעיקר מהתייחסות מוטורית ראויה, צריכה לעמוד מול הסגמנט המחודש עם מכוניות דוגמת סוזוקי סוויפט, מאזדה 2, וסקודה פאביה החדשה. כוחן של האחרונות בעיקר בתחומי הניידות והביצועים, אך לג'אז יש אס מתחת לשולחן בדמות המרחב השופע והפלטפורמה הרב-גונית. הקטנות כך זה נראה, כבר מזמן לא קטנות.

מחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, עדיין לא ידועים פרטים הנוגעים לשוק שלנו וכל שמוסרים בשלב זה הוא כי הג'אז תגיע אלינו לקראת סוף השנה. מבחן דרכים ראשון לג'אז החדשה יפורסם כאן בוואלה! רכב בקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully