וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יצא לדרך פרויקט האופניים של תל אביב

אבי בר-אלי

30.7.2008 / 9:54

המכרז הבינלאומי להקמת מערך השכרת אופניים בתל אביב הוקפא. הצעת 'דויטשה-באהן' היתה גבוהה מהערכות העירייה

בשורה מאכזבת לתושבי תל אביב ולבאים בשעריה: המכרז הבינלאומי להקמת מערך השכרת אופניים בעיר הוקפא לפי שעה, ויישום הפרויקט נדחה. זאת, לאחר שלמכרז ניגשה קבוצה אחת בלבד - שהצעתה הכספית היתה גבוהה מאומדני עיריית תל אביב, ושלדברי בכירים בעירייה התבררה כלא כדאית. בעירייה שוקלים כעת לבטל את המכרז, או לשנות את תנאיו כך שתתאפשר הוזלת ההצעה הכספית שהוגשה.

בינואר פירסמה העירייה מכרז להקמה והפעלה של מערך השכרת אופניים בעיר. לפי הערכות העירייה היקף ההפעלה של המערך לתקופה של 10 שנים מגיע ל-100-150 מיליון שקל. המכרז כלל הצבת 1,500 זוגות אופניים לפחות בכ-150 תחנות עגינה בעיר, שיושכרו באמצעות כרטיסי אשראי למנויים או ללקוחות מזדמנים.

תקופת הזיכיון נקבעה לחמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות. בתקופה זו אמור היה הזכיין להטמיע בתחנות מערכת תשלום ובקרה ממוחשבת ולהפעיל מוקד מאויש אחד לפחות לפניות הציבור. הזכיינים גם היו אמורים להתחייב לשירותי תחזוקה ותפעול שוטפים (המהווים את עיקר עלות ההשקעה בפרויקט).

הליך המכרז כלל התמחרות על גובה המענק שיקבל הזכיין מהעירייה. את המכרז הוציאה הרשות לפיתוח כלכלי תל אביב, כאשר בתוך שנה ממועד הזכייה חויב הזכיין להשלים הקמתם של 150 מסופים ותחנות עגינה שבהם תתאפשר חנייה של 3,000 זוגות אופניים.

ל-TheMarker נודע כי אל המכרז ניגשה קבוצה אחת בלבד בהובלת קונצרן התחבורה הגרמני דויטשה באהן - (Deutsche (Bahn - המוכר כאחד ממפעילי הרכבות הגדולים באירופה, ומפעיל גם שירותים להשכרת אופניים. הקבוצה, שבה שותפה גם חברת לוגיסטיקה ישראלית, הספיקה כבר להעמיד פיילוט למתקן השכרת אופניים בנמל יפו. ואולם עם פתיחת מעטפות המכרז, התברר כי הצעתה הכספית של הקבוצה גבוהה מההערכות. בכיר בעירייה אמר בעניין: "בסכום שהוצע ניתן היה לרכוש לכל תושב תל אביב זוג אופניים משלו".

בעיריית תל אביב מסבירים כי ככל הנראה ההיקף הכספי המפתיע של ההצעה נובע מכך שהמכרז הוא קטן יחסית לאירופה. בעירייה אף פנו אל ערים סמוכות, כמו פתח תקוה ורמת גן, בהצעה לשיתוף פעולה בהסדרת מערך השכרת אופניים מטרופוליני - אך המהלך לא יצא אל הפועל.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully