וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מתכננת ניסאן לעתיד?

ירון אדרי

3.8.2008 / 14:49

העתיד של ניסאן שזור באסטרטגיה העולמית של כלל יצרניות הרכב: להפחית את פליטת המזהמים ולהגדיל את הבטיחות

על מחוון אשר ממליץ לנהג באיזה הילוך לנסוע וכמה "גז" לתת כבר שמענו. לניסאן זה לא מספיק ובשם שיפור צריכת הדלק, היא מעלה טכנולוגיות מסוג זה כיתה. ה-'Eco Pedal', דוושה חסכונית בעברית, עוזרת גם היא לנהג לדעת באם צריכת הדלק בעת האצה גבוהה מהנדרש, אך בשונה ממערכות אחרות היא גם מתערבת לו בנהיגה.

מחשב הדרך עורך באופן רציף השוואה בין מצב צריכת הדלק המצוי לרצוי. במידה ונדרשת לחיצה עדינה יותר על דוושת התאוצה ממה שעושה הנהג בפועל, נוצרת התנגדות אותה מרגיש הנהג ברגלו. זאת רומזת לו כי יש להפחית מכוח הלחיצה מכיוון שצריכת הדלק גבוהה משצריך. במקביל, כל פעולה אותה עושה הנהג עם דוושת התאוצה מלווה בחיווי בלוח השעונים. מי שלא מסתדר עם מערכת שאומרת לו מה לעשות בכל רגע נתון, ישמח לדעת כי ניתן יהיה לנתקה.

מבדיקות שערכה ניסאן, עולה כי מערכת זאת מפחיתה את צריכת הדלק ברמה של בין 5 ל-10 אחוזים וזאת בנוסף לשיפורים הטכנולוגיים במנועים עצמם. שיפורים אלה הם חלק מהאסטרטגיה הירוקה של ניסאן להפחתה משמעותית בפליטת ה-CO2 עד לשנת 2010.

בגלל החשמל

תוכניות לעתיד ירוק אינן שלמות ללא התייחסות לתחום החשמל. בניסאן, בהמשך ללא מעט פיתוחים עליהם כבר שמענו, משקיעים בתחום זה במספר מישורים וזאת במטרה להציג מכונית חשמלית עד לשנת 2010. הייצור הסדרתי צפוי להיות שנתיים לאחר מכן.

הבסיס למכונית החשמלית, כמו גם מכונית היברידית שמציגה כעת ניסאן, היא סוללת ליתיום יון מתקדמת אשר פותחה יחד עם NEC. בשל צורתה השטוחה, ניתן למקמה ברצפת המכונית וכך לא לפגוע במרווח הפנים או בשטחי האחסון. יתרון נוסף נמצא בתחום הדינמי בשל הורדת מרכז הכובד לכיוון הקרקע.

הבשורה החשמלית הוצגה מוקדם יותר השנה בתערוכת ניו יורק כאשר מנוע חשמלי החליף את מנוע הבנזין של הקיוב. ליחידה החשמלית הספק של 107 כ"ס והיא אינה מזהמת כלל. בשונה ממכונית התצוגה והמכונית הנסיונית שעושות שימוש בדגם קיים, המכונית החשמלית של ניסאן תזכה לעיצוב אחר לגמרי אותו נזכה לראות רק בעתיד.

עוד מציגה ניסאן את המכונית ההיברידית הנסיונית שלה, תחת מותג אינפיניטי. כאן פועלים מנוע הבנזין והיחידה החשמלית במקביל כאשר שני מצמדים אחראים על חיבורם, יחד או לחוד, לציר האחורי. מטרתו של הגנרטור החשמלי הוא לספק עזרה למנוע הבעירה כשצריך וזאת בכדי להפחית את צריכת הדלק. אחד מהיתרונות במערכת של ניסאן נמצא בוויתור על ממיר מומנט אשר גורם להפסדי כוח, מה שמייעל את פעולת יחידת הכוח ותורם גם כן לצמצום הצריכה.

להפחית בחצי את מספר ההרוגים

הפיתוח האחרון של ניסאן בשלב זה נמצא בתחום הבטיחות, עם מערכת נסיונית חדשה האמורה להעניק הגנה היקפית שתמנע התנגשות. המערכת כוללת שתי טכנולוגיות חדשות – מניעת התנגשות צידית (SCP) ומניעת התנגשות אחורית (BCP) – אשר פועלות יחד עם המערכות האדפטיביות לשמירת מרחק וסטייה מנתיב.

ה-SCP נכנסת לפעולה כאשר רוצה הנהג לשנות נתיב. חיישנים הממוקמים בחלקה הצידי האחורי של המכונית מופעלים במטרה לזהות הימצאותם של כלי רכב בנקודות בהן שדה הראייה לקוי. במידה וקיימת סכנה, מועברת פקודה למערכת הבלימה אשר בולמת את הגלגלים הנחוצים על מנת להחזיר את הרכב למקומו. מערכת הבלימה תעצור את הרכב גם בעת פעולת ה-BCP עם שילוב ההילוך האחורי. זאת תאט את הרכב בעת נסיעה לאחור אם ישנה סכנת התנגשות. יתרון גדול למערכת נמצא בעת יציאה מחניה ברוורס אל תוך נתיב נסיעה.

בניסאן לא מוסרים אם ומתי תיכנס המערכת לשימוש סדרתי ורק מספרים כי היא חלק מאסטרטגית השמירה על הנוסעים. יחד עם שאר יצרניות הרכב ביפן, מקווה ניסאן לעזור ולהפחית את מספר ההרוגים בכבישים בשנת 2015 ב-50 אחוזים ביחס לשנת 1995. אנחנו בעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully