וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מחכה לנו ב-2009

דניאל שמיל

4.8.2008 / 10:28

מחירי 2009: המיסוי הירוק יקזז את הפחתת המס. היבואנים מעריכים כי לא יוכלו להיכנס לקבוצות הרישוי החדשות

ענף הרכב נערך כבר עתה להורדות מחירים צפויות בתחילת 2009, אולם לא ברור אם כל היבואנים יוכלו להוזיל מחירים ולעמוד בקבוצות הרישוי החדשות. זאת, מכיוון שבצד ההוזלות בקבוצות הרישוי יוטל מס חדש - מיסוי ירוק.

ההערכה הרווחת בענף היא כי יחולו ירידות מכירות בחציון השני של 2008 בצד זינוק בתחילת 2009. לפי אותן הערכות, חברות הליסינג והצרכנים הפרטיים ידחו קניות לינואר כדי ליהנות ממחירים נמוכים יותר, וייתכן כי הטבות במחיר יינתנו כבר ברבעון האחרון של 2008.

הסיבה להפחתה במחיר היא הורדה במס הקנייה מ-78 ל-75 אחוזים, ובעיקר שינוי בקבוצות שווי השימוש. הטווחים של קבוצות שווי השימוש נקבעים לפי סל מטבעות ואם תימשך המגמה הכללית של התחזקות השקל, תהיה ירידה כללית בקבוצות הרישוי. הגבול העליון של קבוצה 2 הפופולארית יהיה כ-105 אלף שקל.

במקביל, במשרד האוצר מתכוונים להחיל ב-1 בינואר 2009 את תקנות המיסוי הירוק, במסגרתן תקבלנה מכוניות חדשות תוספת מיסוי או הטבת מס, בהתאם לשיעור המזהמים שהן פולטות. המיסוי על מכוניות פופולאריות בקבוצה 2 יעלה ב-1,500-4,500 שקל, וכדי להישאר במסגרת הקבוצה ייאלצו היבואנים לספוג את תוספת המיסוי.

"בכלל לא בטוח שנוכל להכניס את המכוניות לקבוצה 2", אומר מנכ"ל של יבואנית רכב גדולה, "השוק לוחץ עלינו להישאר בקבוצה 2 ולמכור לציי הרכב, אבל היצרן מעלה את המחירים בגלל ההתייקרות, והמיסוי הירוק כבר יהיה הקש שישבור את גב הגמל".

יהודה בר-נתן, מנהל השיווק בטלקאר וריי מוטורס, יבואני דייהטסו, קיה וסאנגיונג אומר: "בועז סופר (סמנכ"ל בכיר ברשות המסים והאחראי להכנסות המדינה מענף הרכב - ד.ש) גורם לזה שהשוק משתגע. יש חוסר וודאות לגבי מה שהולך לקרות בינואר - מה שבטוח הוא שכולם ינסו להישאר בתוך קבוצות הרישוי, אחרת הם יאבדו נתח שוק מאוד גדול. אני יכול להגיד שנישאר בגבולות הקבוצה".

ירון גורטלר, סמנכ"ל השיווק של UMI: "הדולר זינק בשבועות האחרונים. כבר היום, שערי המטבע מאלצים שחקנים לצאת החוצה ויש כאלה שלא יוכלו לשרוד את הקבוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully