וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פורד תמכור את מאזדה?

5.8.2008 / 11:24

יצרנית הענק המצויה בקשיים כלכליים גוברים, שוקלת למכור את מאזדה בכדי למזער נזקים ולממן פרויקטים עתידיים

על פי דיווח של אתר החדשות 'Business Week', פורד נמצאת בצומת דרכים קריטית בעלת משמעויות פיננסיות רחבות היקף. לאחר מכירת אסטון מרטין, לנד-רובר ויגואר, וכן שמועות נרמזות על מכירה עתידית של וולוו, גם מאזדה נמצאת ברשימת ההעברות. תחזיות קודרות ברבעון הקודם על הפסדים של 8.7 מילארד דולר, מגשימות אזהרה ברת-ביצוע עבור החברה היפנית העממית אשר רווחיה ודגמיה נחשבים כאבן יקרה עבור פורד.

למרות הצהרות של מאזדה על צפי לרווח נקי של 750 מיליון דולר השנה, עדיין מדובר על שנת הפסד עבור פורד המחזיקה בכ-33 אחוזים ממנה ואינה רואה בנתונים אלו כל בשורה אשר תוציא אותם מן המעמד הסבוך אליו נקלעה. מרבית האנליסטים רואים בהתחזקות של היין היפני כסיבה העיקרית למחשבה מאחרי המכירה. אך פורד מסתבר, פשוט מוציאה סכומים גבוהים במידה ניכרת מעבר למצופה ונוצר תרחיש המחייב שינוי מהותי ומהר.

מאזדה אשר הייתה קרובה לפשיטת רגל באמצע שנות ה-90 ונרכשה על ידי פורד, רואה במהלך הזה לא פחות משידור חוזר היסטורי אם אכן תתממש המכירה. החברה היפנית תאלץ להתמודד עם מחירי דלק, ייצור ותעבורה גבוהים אשר גורמים לראשיה ללא מעט חוסר שלווה. המותג העממי הפופולארי בישראל (הנחשבת בגלובוס כדוכן מכירות לוהט עבור מאזדה), העניק לפורד את סגמנט המכירות שכה היה חסר לה במשך שנים, והעמיד עבורה רשת לקוחות ואיכות אשר הזניקה אותה בסקרי דעת קהל תחת תנאי השוק המשתנים.

יחד עם זאת, יש להניח שפורד לא תעשה זאת בקלות-דעת. מכירת וולוו נראית ריאלית יותר בשלב זה משום שהיצרן השוודי אשר עובר רה-ארגון, הניב הפסדים של כ-151 מיליון דולר והכוונת מפוקסת יותר בכיוונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully