וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוושה שתחסוך דלק

6.8.2008 / 14:43

ניסן מציגה פיתוח חדשני, דוושת דלק שתודיע לנהג מתי הגיע הזמן להרפות, כדי לחסוך בדלק

המרוץ אחר הפחתת צריכת הדלק נמשך. מרבית יצרניות הרכב הגיבו בשנים האחרונות לדרישה מהציבור ומהשלטונות למזער את הפגיעה בסביבה, בשלל שכלולים טכנולוגיים שהופכים את המנועים ליעילים יותר מבעבר ובכך גם לפחות מזהמים. אולם, כדי שגם המכונית הירוקה ביותר תהיה יעילה ולא מזהמת, על הנהג להתאים את סגנון הנהיגה שלו, אחרת, אם זה ינהג בה באופן לא חסכוני, לא עשינו דבר.

ניסאן חשבו במשך חודשים על דרך ראויה להגיע אל אותו צד שני למשוואה, כלומר אליכם והתוצאה היא דוושת דלק חכמה שתגיד לכם כמה ללחוץ, מתי ללחוץ והכי חשוב, מתי להרפות ממנה כדי להשיג את צריכת הדלק האופטימלית ביותר.

דוושת דלק זו הנה אלקטרונית לגמרי והיא מבוקרת מחשב בפעולתה. מחשב הדוושה מתקשר עם מחשב ניהול המנוע, עם מחשב ניהול תיבת ההילוכים ומחשב נוסף שמודד את תאוצת הרכב ועל בסיס הנתונים מכולם, "יודעת" הדוושה לסמן לכף רגליכם כמה עליכם ללחוץ עליה כדי לחסוך דלק.

הדוושה עצמה מחוברת למנוע חשמלי שמודד כל העת את הלחץ שאתם מפעילים על הדוושה וכאשר אתם לוחצים עליה בחוזקה כדי שהרכב יאיץ, מחשב הדוושה יגרום לכם על ידי התנגדות גוברת להרפות עד לנקודת יעילות המנוע בהתאם לתאוצת הרכב.

גם בשיוט תתערב הדוושה אם ישנו צורך. כאשר הרכב משייט במהירות קבועה, הדוושה שוב תפעיל התנגדות גוברת ללחיצה עליה, כדי למנוע לחיצה עמוקה מדי על דוושת הדלק, אשר מעלה את צריכת הדלק. הדוושה החסכונית גם אמורה לסייע לנהג בהשגת שיוט חלק ככל הניתן עם מינימום לחיצות והרפיות מדוושת הדלק שלא לצורך. בעיה אחרונה שביכולתה של הדוושה החדשנית למנוע היא תופעת ה-ON/OFF.

מבלי לשים לב, נהגים רבים נוהגים להתייחס אל דוושת הדלק כאילו הייתה זו מתג בעל שני מצבים - לחוץ או משוחרר . נהגים אלה לוחצים על דוושת הדלק למספר שניות ואז מרפים לגמרי, לוחצים ומרפים שוב ושוב, גם כאשר אין הפרעה מלפנים. שיטת נהיגה זו גורמת לצריכת דלק גבוהה משמעותית מאשר אם הנהגים היו לוחצים מעט על דוושת הדלק וברציפות. פעולתה של הדוושה תהיה גלויה לנהג גם באמצעות נורית חיווי בלוח המחוונים.

ניסאן מקווים שהדוושה החדשה תגרום לשינוי תודעתי ופיזי באופי הנהיגה של האוחזים בהגה ויתכן מאוד שנזכה לראות את טכנולוגיה זו מגיעה גם אל המכוניות העממיות מבית ניסאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully