וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות ירוק בכל מחיר?

ירון אדרי

10.8.2008 / 13:09

חברת 'סאנמוטור' האמריקנית מציגה את המכונית החשמלית שלה קופה DX. את העיצוב יש לתלות בגג הסולרי

להיות ירוק זה טוב, אבל האם בכל מחיר? חברת סאנמוטור השוכנת בבוסטון שבארה"ב, רוצה גם היא להיכנס לשוק המכוניות החשמליות שצפוי לצמוח בעתיד. אלא שבניגוד לגרסאות האירופיות בהן פגשנו, או מכוניות ספורט כדוגמת טסלה, כאן הסיפור נראה אחרת. תרתי משמע.

במבט ראשון, נראית הדו מושבית קופה DX כהכלאה בין הסמארט והרודיוס של סאנגיונג, רק שהאחוריים שלה מוקמו כאן מלפנים. את העיצוב השנוי במחלוקת יש לתלות בגג המכונית אשר מכיל תאים סולרים המנצלים את אור השמש לטעינת המצברים. בכדי לשמור על בסיס גלגלים קטן ככל הניתן (202.5 ס"מ), לא הותאמה השלדה לגג ואת התוצאה אתם רואים.

ואם היא כבר כאן, בואו נראה מה יש לקופה להציע. מנוע חשמלי שאינו מזהם את הסביבה, מפיק 10 כ"ס בלבד שלטענת סאנמוטור מספיקים להתניידות עירונית. 5.1 שניות תימשך התאוצה ל-40 קמ"ש, שהיא גם מהירותה המרבית אשר מוגבלת אלקטרונית ובלעדיה, תגיע המכונית ל-70 קמ"ש. עם מצברים טעונים עד תום, תעבור המכונית כ-250 ק"מ בין טעינות כשהגג הסולרי יעניק לה עוד כמה ק"מ ביום שימשי מאוד.

על הנייר, מפרט של עצמות עצה כפולות מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור מחוזקים במוטות מייצבים, רומזים על התנהגות כביש עם פוטנציאל לא רע בהתחשב בנסיבות. אחרי הכל, גם מכוניות פורמולה 1 של היום נראות קצת מוזרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully