וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן רודסטר בדרך לייצור?

10.8.2008 / 17:23

פולקסווגן מקווה להציג דו מושבית פתוחה בעלת מנוע מרכזי. שוב. החשיפה צפויה לתערוכת לוס אנג'לס הקרובה

2011 נראית כשנה המרמזת על חזרתן של הרודסטריות האירופיות לאופנה. רק לפני שבוע דווח על אפשרות לייצור סדרתי לדו מושבית בעלת מנוע מרכזי משותפת לפיאט ולוטוס, ומעט לאחר מכן התבשרנו כי MG מחזירה את ייצור ה-TF אל מולדתה וגם היא תערוך בכורה מחודשת בעתיד הלא רחוק.

5 שנים חלפו מתערוכת הרכב בפרנקפורט שם הציגה פולקסווגן את הקונספט R, חזונה לדו-מושבית קלת משקל בעלת מנוע מרכזי אשר מימדיה ושלדתה מבוססים על הגולף לאותו דור. ב-2004 ננטש פרוייקט ה-R, אך את מקומו תפסה מכונית קונספט נוספת אשר הוצגה בתערוכת הרכב בטוקיו – Eco Racer – שגם היא כקודמתה לא הגיעה לשלב הייצור. בכלל, רוב הדעות ראו בה מכונית אשר הביאה לפולקסווגן יותר יחסי ציבור מאשר קידום אל עבר ייצור מלא של מכונית דו-מושבית מן המניין.

ב-2007, שוב רחשו שמועות במסדרונות החברה על ייצור של רודסטר חדשה אשר תשווק גם בתצורת קופה, תתפוס מקום בפס הייצור, ותערוך עלייה רשמית לכביש בתוך 4 שנים. אותם רחשים, כנראה רקמו עור וגידים וראשי היצרן נתנו אור ירוק לחידוש הפרויקט. "זו הפעם החמישית בה אנו מאמצים את הניסיון ליצור מכונית ספורט דו-מושבית ונכון לרגע זה, אנו מאמינים כי הפעם עלינו על הדרך הנכונה", כך מסר מקור בקונצרן לאתר 'autoweek'.

יש עניין בקונצרן, אך מה עם הציבור

הרודסטר החדשה עוצבה על ידי וולטר דה-סילבה, האחראי על כמה עיצובים מבית אלפא-רומיאו וסיאט. משקלה הקל, יחד עם סדרת מנועי טורבו בנזין ודיזל קטני נפח בהספקים משתנים ותיבת הילוכים עם 7 יחסי העברה, יעניקו לה ביצועים אשר עומדים בקנה אחד גם עם מכוניות כדוגמת הגולף GTI. מה זה אומר לגביי הנתונים? 100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות וצריכת דלק כשל מכוניות סופר מיני קטנות כדוגמת הפולקסווגן פולו.

השימוש של פולקסווגן בשלדת אלומיניום פרי-פיתוח אודי, כנראה גם רומז על ייצור גרסה מוקטנת ל-R8 בעתיד, אשר תקרא R4. גם פורשה, המחזיקה במניות פולקסווגן, מביעה עניין ביצור מכונית דו-מושבית קטנה לאחר שנים רבות בהן ה-914 אופסנה עמוק בזכרון החברה.

במשך 5 השנים שחלפו, כמעט בכל שנה נזרק בפולקסווגן רעיון למכונית דו-מושבית חדשה. בכל פעם הרעיון נדחה וגם בשלב הנוכחי כך נאמר, יש תנאים מגבילים. ייצור סדרתי יתרחש רק בשנת 2011, במידה והציבור יגיב בצורה חיובית להצגתה בנובמבר הקרוב בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס.

שאלת היום: האם יש בפולקסווגן מקום לדגם רודסטר עם מנוע מרכזי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully