וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת חשמל ובכורות

מעצב בריטי הנאמן לתוצרת המקומית ולאיכות הסביבה, מציג את תפישתו. כך צריכה להיראות הלוטוס העתידית

הלוטוס Eigne קונספט (איינה, ובעברית - בן בכור), היא מכונית ספורט פרקטית וחשמלית אשר עוצבה על ידי דיוויד פירנלי. עיצובה המיוחד והבסיס האלקטרוני המניע אותה, איפשר לפירנלי לסדר את המושבים בתצורת 1+3 משופע מקום, המיועד לשני מבוגרים ותינוק. מבחינה פרקטית, הקושי היה למצוא תנוחה בה יהיה נוח להתיישב במושב הנהג הבודד והממורכז מלפנים. לשם כך, כניסה לתא ומשיכת הדלת לאחור אילצה שזירת חלק מהגג בדלת הכניסה. תא הנוסעים מצידו, מציג את אפקט החישמול במלוא הדרו עם מושבי ספורט בריפוד אלקנטרה, עיצוב חלק ונקי ושרטוט המעגל החשמלי ברצפת התא.

המנועים האלקטרונים, אחד בכל גלגל, מוזנים על ידי מקבץ סוללות אשר נדחסו לרצפת הרכב. מיקום זה מאפשר את הורדת מרכז הכובד לטובת ההתנהגות הדינמית, וגם קירור הסוללות על ידי אוויר המוסט מלמטה. הרצפה השטוחה ומכלוליה הקלים עשויי הקארבון, מניבים אפקט קל-משקל המשדרג את ביצועי המכונית שיחד עם מערכת הנעה כפולה, דואגת לבטחון הנוסעים תוך הקניית תחושה הנאתית גבוהה המוכרת כל כך לנהגי לוטוס.

"המכונית כולה מחופה על ידי כיסויים אווירודינימיים על מנת לשפר את הביצועים". כך אומר פירנלי בהתייחסו לרמת ביצועי המכונית. עוד מוסיף בעניין זה כי "ויזואלית ניתן להבחין בכך בחלקה הקדמי של הלוטוס שם מכסה המנוע השגרתי הוחלף בכנף גדולה אשר משוכה לאחור אל מבנה המכונית". העיצוב הבלתי סטנדרטי מאפשר כאמור את הסטת האוויר לכיוון הסוללות בנוסף לשיפור במידה ניכרת של אחיזת המכונית.

רמז נוסף (אולי) על העתיד עבור האיינה, נראה בתמונות. מידות גלגליה האחוריים נראים גדולים בכמה מידות מאלו שמלפנים, דבר המלמד לא רק על עוצמה אחורית, אלא גם על ביצועים נאותים אשר יהלמו את עיצובה המיוחד. עכשיו נמתין ונראה אם לוטוס תאמץ את דמיונו של פירנלי לשורותיה.

  • עוד באותו נושא:
  • לוטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully