וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

A6 מעודכנת ו-RS6 בדרך לארץ

ירון אדרי

13.8.2008 / 11:17

מכונית הסאלון של אודי עוברת מספר שינויים מבחוץ ומבפנים. בדרכה לישראל גם RS6 בתצורת סדאן

4 שנים לאחר השקת הדור הנוכחי של ה-A6, מעבירה אודי את מכונית הסאלון שלה מקצה מתיחת פנים. בהתאם לרוח התקופה, השינויים הגדולים נמצאים מתחת למעטפת העיצובית הרעננה הכוללת כעת פגוש חדש, תוספת לדים לתאורה מלפנים וגופי תאורה חדשים מאחור.

עם המכונית המעודכנת מבטיחה אודי שיפור של 15 אחוזים בצריכת הדלק, בעיקר תודות לשינויים ביחידות הכוח. שישה מנועי בנזין וארבעה מנועי דיזל נמצאים בהיצע בהספקים שבין 134 (דיזל 2.0 ליטר) ועד 350 כ"ס (V8 בנזין 4.2 ליטר). אלא שהכוכב הגדול הוא מנוע הבנזין החדש בתצורת V6 ובנפח של 3.0 ליטר. מנוע זה נושם בעזרת מגדש 'על' אשר עוזר לו להפיק 290 כ"ס ו-42.8 קג"מ הזמינים במלואם בין 2,500 ל-4,850 סל"ד. ה-V6 הזו מאיצה תוך 5.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירותה המרבית מוגבלת ל-250. צריכת הדלק הממוצעת של מנוע זה היא 10.5 ק"מ לליטר.

פרט לטכנולוגיות החדישות במנועים עצמם, השיפור בצריכת הדלק נעשה תודות לשינויים נוספים. בכדי להפחית מהעומס על המנוע, משאבת ההגה מתנתקת כאשר אין בה שימוש וכמוה גם האלטרנטור. בכדי לשפר את ההתנגדות לאוויר, הונמך המרכב ב-20 מ"מ ונעשו שינויים למעטפת האווירודינמית. השינוי האחרון נמצא בתיבות ההילוכים, עם הארכתם של שני יחסי ההעברה העליונים.

עוד ברשימת השינויים ישנם מתלים חדשים ומערכות בקרה משודרגות לשיפור סעיף ההנאה. את סעיף האיכות מחזקים חומרי דיפון משופרים ותוספת לבידוד נוסעי הרכב מרעשים.

580 כ"ס למי שממהר ולמי שממהר באמת

יצרנית פרימיום גרמנית אינה יכולה להרשות לעצמה לוותר על גרסאות חמות לדגמיה, וכאן נכנסות לתמונה שתיים. גרסת הביניים של מכונית הסאלון היא ה-S6 לה מנוע V10 המפיק 435 כ"ס. ביחס לגרסאות הרגילות, כאן הונמך המרכב ב-30 מ"מ (פחות לטובת צריכת הדלק, יותר לטובת ההתנהגות), נוספו חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש והוחלפו המושבים לנהג והנוסע בכאלה ספורטיביים מעט יותר.

את תפקיד הדובדבן שבקצפת תמלא כמובן ה-RS6 אשר נתוניה מעמידים אותה ביתרון גדול אפילו אל מול מכונית ה'על' של אודי, ה-R8. מנוע ה-V10 בנפח 5.0 ליטר המחוזק בשני מגדשי טורבו, מפיק בגרסה זו 580 כ"ס, 160 סוסים יותר מבקופה הספורטיבית. נתון המומנט של מנוע זה עומד על 66.3 קג"מ. ל-100 קמ"ש תגיע המכונית בתוך 4.5 שניות בלבד ועד למהירות מוגבלת של 250 או 280 קמ"ש בהתאם לבקשת הלקוח. כאן תא הנוסעים מקבל טיפול אחר הכולל מושבי ספורט ייחודיים ודיפונים עשויים קארבון.

ה-RS6 כבר הוצגה לפני כשנה, אלא שאז היתה זאת הסטיישן מה שמלמד על גישתן של היצרניות באירופה למרכב פופולארי זה אצלן. כעת, עם הצגת הסדאן, משלימה למעשה אודי את ההיצע למכונית הסאלון עד להצגת הדור הבא בעוד מספר שנים בודדות.

תערוכת פריז תהיה הבמה להצגתן של הגרסאות החדשות, רגע לפני שתצאנה לשוק, כולל זה שלנו. מחברת צ'מפיון מטורס היבואנית לישראל נמסר כי ה-A6 המעודכנת תגיע לקראת סוף השנה וה-RS6 החזקה בגרסת סדאן תגיע לארץ בינואר 2009. מחיריהן טרם נקבעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully