וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 10 אחוזים יוותרו על הרכב

13.8.2008 / 13:17

מתוצאות משאל גולשים שנערך בוואלה! רכב בנושא אגרת הגודש עולה כי רק 10 אחוזים יוותרו על הרכב בכניסה לת"א

החל מתחילת 2009, מעוניינים משרד התחבורה ועריית תל אביב להנהיג אגרת גודש על כלי הרכב הנכנסים למרכז העיר. רכב שיכנס לתחום זה ידרש לשלם בין 25 ל-50 שקלים ליום, מה שעלול להגיע להוצאהנוספת של כ-1,000 שקלים בחודש לנהגים הנכנסים לעיר לצורכי עבודה (20 ימי עבודה בחודש).

על פי תוכנית משרד התחבורה, אגרת הגודש נועדה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית ולצמצם את הגודש במטרופולין תל אביב. לדברי גדעון סטירמן, מנכ"ל משרד התחבורה, התוכנית תביא גם לחסכון בזמני הנסיעה של כלי הרכב בתוך המטרופולין ותצמצם באופן משמעותי את החשיפה לזהום אוויר ורעש.

אולם, במשאל גולשים שנערך כאן בוואלה! רכב עולה תמונה מעט שונה. מתוך כ-4,300 משתתפים במשאל, רק 10 אחוזים מהמצביעים מתכוונים להפחית למינימום את השימוש ברכב ולעבור לתחבורה ציבורית. ארבע עשר אחוזים נוספים מהמצביעים הודיעו כי בכוונתם להמשיך להשתמש ברכב כדי להגיע קרוב ככל הניתן אל מרכז העיר מבלי לשלם אגרת גודש ומשם להעזר בתחבורה ציבורית.

20 אחוזים מהמצביעים יסתפקו בהפחתת הכניסות למרכז ת"א ו-17 אחוזים נוספים הודיעו כי אין בכוונתם להפחית את השימוש ברכב. אלה ימשיכו להעזר בו כדי להיכנס אל מרכז העיר ויאלצו לספוג את עלויות האגרה החדשה. 39 אחוזים מכלל המצביעים אינם מוטרדים מאגרת הגודש, שכן הם אינם נוהגים ממילא להיכנס אל מרכז העיר תל-אביב.

לעניות דעתנו, במידה ומשרד התחבורה לא ימצא דרך לחזק את התחבורה הציבורית על גווניה, אגרת הגודש שתוטל על הציבור תהווה רק עוד מקור הכנסה עבור המדינה ועריית תל אביב ולא תביא לשינוי של ממש באופי התחבורה העירוני, במצוקת מקומות החניה או בבעיית זיהום האוויר.

שאלת היום: האם לדעתכם אגרת הגודש הנה מיסוי מוצדק או לא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully