וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנוע של לוטוס אוכל הכל

ירון אדרי

13.8.2008 / 14:45

לוטוס מפתחת מנוע חדש ונקי בעל ניצולת גדולה בהרבה משל מנועים כיום המסוגל להתמודד עם דלקים מתקדמים

כשאומרים לנו לוטוס, אנו מייד חושבים על מכוניות מהזן שעושה טוב לגוף. אלא שכנראה ודבר זה ישתנה בעתיד היות והחברה הבריטית עסוקה לאחרונה בפיתוחים שונים ומשונים, מהזן שעושה טוב לסביבה.

המנוע החדש של לוטוס מתבסס על שיטת ה-2 פעימות הוותיקה. זאת נחשבת למזהמת ביותר, אך לא באופן בו מתכוונת לוטוס לעשות בה שימוש. יחד עם יגואר, אוניברסיטת קווין בבלפאסט ומימון מצד משרדי הממשלה הבריטיים, עובדת לוטוס על מנוע ה-OMNIVORE שאת שמו תרם ייצור אשר אינו בורר את המזון הנכנס לפיו. הרעיון המרכזי הוא הגדלת ניצולת המנוע, מה שיאפשר שימוש בדלקים מתקדמים מסוגים שונים, כולל ביולוגיים.

בשלב זה, עמלים מהנדסי לוטוס על פיתוח המנוע בתצורת בוכנה אחת אשר לדעתם יוצג כבר בינואר 2009 בתצורת אב-טיפוס. פיתוחו ימשיך עם התקנתו בכלי רכב ניסיוניים. את עיקר הניצולת וההפחתה בצריכת הדלק, יציגו טכנולוגיות כמו יחסי דחיסה משתנים, הזרקת דלק ועוד. כך כאמור, תעלה רמת הניצולת של המנוע שכיום עומדת על פחות ממחצית הפוטנציאל שלה. בעתיד כך מקווים, מנוע מסוג זה יזהם הרבה פחות את האוויר כשלרשות הנהג עומדים מספר דלקים כאופציה.

מנוע ה-OMNIVORE מגיע בהמשך ישיר לשאר מאמציה של לוטוס לשפר את האוויר אותו אנו נושמים. כאן נזכיר את האקסיג' 270E המונעת על ידי ביודלק ואת האקו אליס המיוצרת מחומרים טבעיים הניתנים למיחזור. אם תצליח לוטוס להפחית את זיהום האוויר וצריכת הדלק, יחד עם משקלן הקל של מכוניותיה, כנראה שבעתיד היא תעשה טוב גם לסביבה וגם לגוף.

  • עוד באותו נושא:
  • לוטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully