וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשההצהרות פוגשות עובדות

אתר האינטרנט 4CAR הבריטי יצא לשטח עם כמה מכוניות "ירוקות" וחזר עם תוצאות מפתיעות. או שלא

נתוני היצרן בדבר צריכת הדלק מעולם לא נראו אופטימיים יותר. אם פעם ייצור רכב היברדי או חסכוני במיוחד היה הנחלה הבלעדית של יצרן אחד או שניים, המגוון הקיים היום בשוק כבר מצריך מהצרכנים הפוטנציאליים נבירה במעמקי האינפורמציה ברשת כדי לדעת מי מהמכוניות הירוקות, אכן ירוקה באמת. אתר האינטרנט 4CAR החליט לשים סוף לכל הספקולציות בדבר רמות הזיהום וצריכות הדלק המוצהרות עת שיווק המכוניות על ידי יצאניות הרכב ולקח אותן רחוק מאולמות התצוגה אל כבישים משתנים ותוואי דרך מערימי קשיים, בדומה לשימוש האמיתי מהרכב.

שמונה כלי רכב נבחרו עבור המבחן ורק אחת מהן התקרבה לנתון הרשמי אותו מפרסם היצרן. המתמודדות היו: ב.מ.וו 118 דיזל, פורד פוקוס אקונטיק, מיני קופר D, טויוטה אייגו, הונדה סיוויק הייבריד, סקודה פאביה גרין-ליין וגולף bluemotion.

ומי הכי חסכונית, ירוקה ונאמנה לנתוני היצרן? הגולף. צריכת הדלק המוצהרת על ידי פולקסווגן עומדת על 22 ק"מ לליטר, אך המבחן שנערך לה כנראה העמיס עליה עוד כמה מטלות נורמטיביות והנתון אשר הושג גבוה יותר ונעמד על 19 ק"מ לליטר מציאותיים. אחרונה ברשימה נמצאת הפוקוס אקונטיק, שם נמצא פער לא זעום בכלל בין המבחן לנתונים הרשמיים. 23.2 ק"מ לליטר כך רשום לה בפרופיל, המבחן לעומת זאת חשף פער של כ-5 ק"מ לערך לרעתה.

"משטר המבחנים אשר נערכים בחסות היצרן, פשוטים מידי עבור השימוש האמיתי של המכוניות ביום יום. היצרנים מפרסמים נתונים אשר נראים טוב על הנייר. טוב מידי אפילו עבור המכוניות שלהם ויש צורך לשנות את הדברים כפי שהם". כך על פי עורך האתר, טים באודלר. "לא ייתכן יותר מצב בו קונים נמשכים באף אחר נתונים יבשים ולבסוף מגלים שאין בהם את כל האמת". הוא מוסיף.

בנוסף, כמעט כל המכוניות שנבחנו לא עמדו בשום רמת פליטה שהוצמדה להם ואף חלקן, נפלו לדרג החמרה גבוה יותר על פי חוקי הדרך בבריטניה. אם היצרניות מחפשות דרך נוספת להגיע ללקוח, מוטב כי הן יתחילו לאזן את הנתונים המפורסמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ב.מ.וו 118 D/מערכת וואלה!, צילום מסך
פורד פוקוס אקו בתערוכת פרנקפורט 2007. קובי ליאני
פורד פוקוס אקונטיק/קובי ליאני
ב.מ.וו מיני קופר דיזל. אתר יצרן
מיני קופר דיזל/אתר יצרן
טויוטה אייגו קרייזי. אתר יצרן
טויוטה אייגו/אתר יצרן
הונדה סיוויק 4 דל היברידית. אתר יצרן
הודה סיוויק היברידית/אתר יצרן
מבחן דרכים סקודה פאביה 2008. ירון אדרי
סקודה פאביה/ירון אדרי
פולקסווגן גולף TDI היברידית קונספט. אתר יצרן
פולקסווגן גולף גרין לייף/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully