וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוושה שמרגיעה את הנהג

ירון אדרי

19.8.2008 / 15:42

הדוושה האקטיבית מפיתוחה של קונטיננטל אמנם יכולה לחסוך לכם דלק, אך גם לתת לכם את החיים במתנה

כשחשפה ניסאן את דוושת הגז האקטיבית שלה לפני כשבועיים, היא סיפרה לנו כי ייעודה הוא לעזור בצמצום צריכת הדלק על ידי התנגדות לרגלו של הנהג. אלא שחטיבת הבטיחות של קונטיננטל אשר חתומה על הפיתוח, מספרת לנו כי לדוושה האקטיבית ישנו שימוש חשוב אף יותר הנוגע לבטיחותינו.

ה-'Accelerator Force Feedback Pedal', או AFFP בקיצור, היא התוספת הטכנולוגית האחרונה למערכות האדפטיביות לשמירת מרחק. בעת זיהוי פוטנציאל לתאונת 'חזית-אחור', מעבירה הדוושה את המידע לנהג באמצעות רטט אשר מסב את תשומת ליבו למצב. לדברי מנהל חטיבת הבטיחות של קונטיננטל ברנד גבהארט, מדובר על יתרון גדול לעומת המערכות הקיימות כיום מכיוון שמדובר בגירוי ישיר ולא בחיווי קולי או חזותי הנהוג כיום, אותו קל מאוד לפספס. יש לציין כי עיקרון דומה נמצא בשימוש האקורד של הונדה, שם מועבר המסר דרך הידוק ושחרור חגורת הבטיחות.

עוד מציינים בקונטיננטל כי שליטה אלקטרונית ישירה בדוושת התאוצה יכולה לשמש ליישומים נוספים כמו התרעה כאשר ישנו החשש כי הנהג נרדם, וצמצום צריכת הדלק כמובן. בעתיד, כאשר תתאפשר תקשורת דו צדדית בין מכוניות, תוכל הדוושה להתריע בפני הנהג גם על סכנה הנמצאת הרחק מלפנים. ושוב, אנו רואים כיצד האלקטרוניקה המתקדמת לוקחת פיקוד במקום בו כושל האדם.

שאלת היום: האם לדעתכם בריבוי מערכות מסוג זה יש מגמה חיובית או שמא תופעה שלילית אשר מפחיתה מערכו של הנהג?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully