וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מע"צ מגדילה את הסיכון לתאונות

גיא לשם

20.8.2008 / 10:37

מחדל: מע"צ הפסיקה לתקן מעקות בטיחות וסופגי אנרגיה פגומים, אשר אמורים להגן על חיי הנוסעים בשעת תאונה

'החברה הלאומית לדרכים' (מע"צ החדשה) הפסיקה לתקן בשבועות האחרונים מפגעי דרך בכבישי המרכז. על פי בדיקת TheMarker, בכ-20 אתרים שבהם התרחשו תאונות דרכים בכבישים ראשיים באזור המרכז, שבהן נפגעו מעקות בטיחות או סופגי אנרגיה, לא הוחלפו החלקים הפגועים.

מדובר באתרים לאורך כביש מספר 4 (תל אביב - חיפה הישן), כביש מספר 2 (כביש החוף) וכן בצמתים מרכזיים לאורך כביש מספר 5, שבהם התרחשו תאונות בחודשים האחרונים. זאת על אף שעל פי דרישות משרד התחבורה, על מע"צ לפעול לתיקון כל מפגע דרך לא יאוחר משבועיים מיום קבלת הדיווח עליו.

על פי מומחים לבטיחות, במקרה של תאונה באתר שבו מעקה הבטיחות או סופגי האנרגיה (התקנים להקטנת עוצמת ההתנגשות בעת תאונה - ג.ל) אינם מוחלפים, עלולות תוצאותיה להיות חמורות מהרגיל. למשל, תאונה שלא היו אמורים להיות בה נפגעים - יכולה להסתיים כתאונה קטלנית.

בשנים האחרונות עברה מע"צ למדיניות לפיה חברות חיצוניות לניהול פרויקטים מקבלות אחריות על ביצוע התקציבים ובקרתם, לרבות בתחום התחזוקה של מחוז מרכז, שהוא העמוס ביותר בישראל מבחינת שימוש בכבישים. באחרונה הסתיים החוזה בין מע"צ החדשה לבין החברה שניהלה מטעמה את התחזוקה, אך עדיין לא נבחרה חברה מחליפה, וכתוצאה מכך לא היה מי שיפעיל את קבלני התחזוקה לתיקון המפגעים.

מע"צ מסרה בתגובה: "מתחילת 2008 הוחלפו במרחב מרכז כ-5,420 פלטות של מעקות בטיחות בעלות של כ-5 מיליון שקל ו-24 סופגי אנרגיה בעלות של כ-1.2 מיליון שקל. כל ההחלפות נעשו בשל פגיעה מתאונות דרכים. הטיפול במוקדים אלה נעשה לפי סדרי עדיפויות, הנקבע בעיקר על פי רמת הבטיחות. חלק מהמקומות שצוינו בפניית העיתון כבר טופלו, וחלקם יטופל בהתאם לרמת הפגיעה וסדרי העדיפויות".

שאלת היום: מי לדעתכם אמור לשאת בעלות הפגיעה במעקות בטיחות וסופגי אנרגיה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully