וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבוא אישי? רק לפרטי

20.8.2008 / 15:50

האם משרד התחבורה מגן על מונופול יבואני הרכב לישראל? בעלי עסקים לא יכולים לקבל הכרה בהוצאות רכב ביבוא אישי

תופעת היבוא האישי של כלי רכב לישראל צובת תאוצה בשנים האחרונות, למרות הקשיים שמערים משרד התחבורה חדשות לבקרים. בפעם האחרונה הייתה זו ההוראה האוסרת ביבוא כלי רכב אירופים ממדינות ארה"ב וקנדה וכעת מתגלה בכבדה נוספת שיוצרת שוב אפליה לטובת יבואני הרכב בישראל.

עד לאחרונה, התבקש כל אדם המעוניין לייבא עצמאית רכב מחו"ל, לחתום על הצהרה שאיננו עוסק מורשה או בעל חברה. הגשת מסמך זה למשרד התחבורה מהווה תנאי לקבלת רישיון לייבוא הרכב ביבוא אישי. לאחרונה (בתאריך 22.6.08) הוסיף משרד התחבורה תצהיר נוסף המיועד לבעלי חברות או עוסקים מורשים, אולם תצהיר זה מכיל הצהרה לפיה אם האדם הנו עוסק מורשה, לא יוכל לקבל הכרה בהוצאות רכבו הפרטי, הוצאות שהיו מוכרות לו ברכבו הפרטי, אם זה היה נרכש מהיבואן בישראל.

באופן כללי, מדינת ישראל מכירה בהוצאות הרכב הפרטי של עוסקים מורשים מעל לשימוש מסוים, אך כעת, למעשה, משרד התחבורה מוסיף דרישה חדשה שנועדה לצמצם עוד את אפשרות היבוא האישי ומשמעותה היא כמעט חיוב של העוסקים המורשים לרכוש את רכבם הפרטי מיבואן רשמי בארץ.

שי הרשקוביץ, מנכ"ל חברת יבוא אישי ישיר מוסר בתגובה: "מזה שנים רבות, שולטים יבואני הרכב הרשמיים ביד רמה בשוק הרכב בארץ. תפקיד משרד התחבורה והממונה על ההגבלים העסקיים לפעול לעידוד תחרות ופתיחת החסמים בשוק הרכב בארץ. פרסום ההנחיות מתאריך 22.7.08 מלמדות שלא רק שהשוק חסום דה-פקטו, משרד התחבורה עמל ומנסח הנחיות חדשות, שמצמצמות עוד יותר את היבוא האישי ומכוונות את אזרחי ישראל לרכוש רכבים מהיבואנים הרשמיים בלבד".

אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה מסר בתגובה: "הואיל ובין האזרחים המייבאים רכב ביבוא אישי ישנם גם כאלה שהינם עוסקים מורשים, הוחלט במשרד התחבורה לחייב אותם, לחתום על תצהיר בו הוא מתחייב כי רכב לא יובא על ידם במסגרת העסק או החברה וכי הם לא יבקשו לקבל החזרי מע"מ בגין רכישת הרכב או ייבואו לישראל ולא יחשיבו את הוצאות רכישת הרכב והחזקתו כהוצאה של העסק. החלטה זו נועדה להבטיח את קיום הוראות החוק בדבר יבוא אישי של רכב שהינו לשימוש אישי – משפחתי ולא לצרכים עסקיים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully