וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופסת קליעים בשיניים

21.8.2008 / 9:41

בשליחות החוק או בשליחות הבוס? ב.מ.וו משחררת לכביש גרסה ממוגנת ירי למכונית הכביש-שטח הוותיקה שלה

ב.מ.וו יוצאת מורווחת עם שתי ציפורים במכה. השאלה המתבקשת היא מי בידיוק יוצא פה כשידו על העליונה? העבריין המודרני פוסט ימי שוק הכרמל, או מערכות הממשל והחוק המסתמכות על מכוניות עתירות יכולות דינאמיות מתקדמות ומיגון ירי כבד.

את התשובה מוטב שלא נדע, וודאי שלא נהיה בטווח הקרוב לכך. זאת משום שה-X5 של BMW מוגנה על ידי החברה הבווארית במיטב חומרי הדיפון ואמצעי הבקרה החזותית. עוד נגיע למיגון, אך עוד טרום ההתבצרות תחת ההגה מכדורים שורקים, ב.מ.וו מציינת כי ה-X5 אשר בחרטומה מנוע בנפח 4.4 ליטר עם 355 סוסים כבדים, כוילה מחדש עבור התנועעות עם עודף המשקל הנובע מהמיגון הנכבד. זה מתבטא בין היתר בשכלול של מערכות בקרת האחיזה, כשזמן המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 7.5 שניות ובהתאמה זהו זמן הבלימה ל-0 קמ"ש. מהירותה מוגבלת ל-210 קמ"ש ומערכת ההנעה הכפולה xDrive תשמור עליה מיוצבת גם בכביש וכמובן בשטח.

קליעים מעל בוואריה

מערך השריון כולל אזורי מיגון מפוצלים, ומערכת בקרה וניטור מחוץ למרכב המכונית. מספר מצלמות ממוקמות על שלדת הרכב באזור הפגושים ומראות הצד מקרינות לצג ה-iDrive בקונסולה הראשית. הנהג מסוגל לעקוב אחר הפגזות עוקבות או מתפרעים עוקפי חוק ואינו נדרש להסטת מבטו אחורה תוך כדי נהיגה. מעבר לכך, במקרה ויושבי המכונית מתחרשים לנוכח האקשן סובב המכונית, הותקנה מערכת אינטרקום פנימית לתקשור בינהם.

ומה בדבר השיריון הבווארי? סביבת הנהג עטויה כולה (גם ברצפת הנהג) מדיפונים חסיני אש בעובי 22 מ"מ כשחלקים רגישים כדוגמת חיבורי דלתות או הגג עוטים שכבות משוריינות עשויות סיבים מחוזקים. כמו כן, הנוסעים במושב האחורי ותא המטען ממוגנים אף הם כשכושר הנשיאה עולה על 500 הק"ג המוצהרים על ידי היצרן.

על מנת לעמוד בתקינה הבליסטית בתקן VR4, השתמשה ב.מ.וו בשירותי חברת 'Beschussamt Mellrichtstadt' הגרמנית אשר תוצאותיה בישרו כי ה-X5 עבר את התקן הנדרש. בין הבדיקות האמורות השתמשה החברה באקדחי 9 מ"מ, קאליבר 357 מאגנום, והתותח ה"קטן" מאותו הדגם ה-44 מאגנום.

חטיבת הנהיגה של ב.מ.וו מציעה עבור לקוחות הדגם הנ"ל גם נהיגה מתקדמת תחת תנאי לחץ, ירי או כל תרחיש מסוכן אחר. החטיבה עוסקת בכך קרוב ל -20 שנה ואין זה חדש עבורה שלקוח כזה או אחר, דורש מיגון מיוחד אל מול איומים פוטנציאליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully