וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק: ציון "עלוב" לג'יפ רנגלר

ירון אדרי

21.8.2008 / 13:36

מבחני הריסוק של איגוד ה-IIHS האמריקני מעניקים את הציון הנמוך ביותר לג'יפ רנגלר. ציון גבוה לפולקסווגן טיגואן ומיצובישי אאוטלנדר

האם כלי רכב גדולים מגינים טוב יותר על הנוסעים? על פי איגוד הבטיחות האמריקני IIHS, מסתבר שזה מאוד תלוי במספר כריות האוויר. במבחן הריסוק האחרון אותו ערך ה-IIHS, נבחנה הגנתם של שמונה רכבי פנאי על יושביהם, חלקם נמכרים גם אצלנו בישראל.

את התוצאה "עלוב", הגרועה ביותר של ה-IIHS, מקבל הרנגלר של ג'יפ בגרסת ה-2 דלתות. במבחן הריסוק הצידי, קיבל הרנגלר את הניקוד הנמוך ביותר האפשרי וזאת בעיקר לנוכח היעדרותן של כריות אוויר צידיות. עוד נרשם לחובתו כי במהלך המבחן נפתחה דלת הנהג, דבר אשר עלול לגרום לו לפגיעות קשות מאוד. בקרייזלר, בעלת הבית של ג'יפ, צריכים לערוך בדיקות מקיפות היות והתוצאה שקיבל הרנגלר גרועה אף יותר מזאת שקיבלה גרסתו הקודמת.

תוצאה טובה קצת יותר, אך עדיין נמוכה, השיג רכב אחר מבית ג'יפ – הפטריוט. גם כאן נבחן הרכב ללא כריות צד, אך מבחן חוזר לגרסה הכוללת אותן הניב את התוצאה הגבוה ביותר. יש לציין כי ה-IIHS נוהג לבחון את הרכבים בתצורתן הסטנדרטית בשוק וללא אביזרי הבטיחות עבורם נדרש תשלום נוסף.

מבין שאר הדגמים שנבחנו, ואשר רלוונטיים גם לישראל, מציין האיגוד לטובה את פולקסווגן טיגואן, ומיצובישי אאוטלנדר. שני הדגמים שכן מגיעים עם כריות אוויר כסטנדרט, קיבלו את הציון הגבוה ביותר במבחן הריסוק החזיתי והצידי. תוצאה טובה קיבל גם מושב הנהג בדגמים אלה ובסוזוקי ויטרה, אשר מגן בצורה טובה מפני אפקט צליפת השוט.

שאלת היום: האם תוצאות מבחני ריסוק נלקחים בחשבון בהגיעכם לרכוש מכונית חדשה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully