וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלשון על גלגלים ירוקים

24.8.2008 / 10:47

סדנת 'טרידנט' הבריטית, אימצה את המגמה הירוקה ושחררה לאוויר העולם את האייסני. 550 כ"ס מביו דיזל

'טריידנט פרפורמנס' מנסים לשווק מכוניות ספורט לא מעט זמן. הניסיון האחרון בשנת 2,000 לא צלח והמכונית נגדעה בטרם יוצר האקזמפלר הראשון. אבל שינויים בהנהלת החברה, יחד עם קומץ אנשים מתחומי המחקר, הצעידו את הסדנה הקטנה קדימה וכיום היא מסוגלת להתמודד עם חברות קטנות וגדולות כאחד. הניסיון הנוכחי שלה, נסלל על ידי הפיתוחים העדכניים בתחומי הביו-דיזל. "הכפלת מומנט", כך זה נקרא וניתן לעשות זאת כמעט בכל מכונית הלוגמת סולר, תחת השינויים הדרושים כמובן.

2.3 מיליון אירו הושקעו באייסני, והחברים מקווים שעם קהל הלקוחות הגואה היא תוכל לעלות לכביש בעתיד הלא רחוק. שלדתה בנוייה פלדת אל חלד והחברה מעניקה 100 שנים אחריות על המרכב. למרות משקלה הכבד משהו כ-1480 ק"ג, ביצועיה נוגעים בשתי קטגוריות שונות. מנוע טורבו דיזל בנפח 6.6 ליטר, מפיק 550 כ"ס ומצויד בתיבה חצי-אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. אך בל נשכח כי הדם הזורם בצינורות מבוסס טכנולוגיית ביו-דיזל ולנוכח כך, צריכת הדלק הממוצעת שלה עומדת על כ-24.2 ק"מ לליטר סולר (או 35.5 בנסיעה בין עירונית).

"מכוניות ספורט, בייחוד אלו המונעות דיזל, נאלצות לעמוד בסיבובי מנוע מותחי גבולות. לקחנו מנוע בסיסי מתוצרת GM והאינטגרציה שלו יחד עם הפיתוחים שלנו בתחום, מביאים את האייסני לרמה אחת מול מתחרות כמו פרארי ולמבורגיני". כך מספר פיל הייבן מראשי החברה. 75 אלף פאונד (כ-480 אלף ¤) עולה האייסני ובהתחשב בכך שהיא טרם הגיעה ללקוח כלשהו, את התקוות לכמות מכירות נכבדה נשאיר בינתיים כמו החלום הירוק, רחוק מאוד.

שאלת היום: האם מנוע דיזל מפחית מערכה של מכונית 'על' בעינך?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully