וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום מעופרת יצוקה

ירון אדרי

25.8.2008 / 11:16

משקולות האיזון לחישוקי הרכב העשויות עופרת רעילה, מצטרפות לרשימה השחורה של שוחרי איכות הסביבה

שוחרי איכות הסביבה אינם נחים לרגע, לפחות בכל הקשור לעולם הרכב. מאבק עיקש ישנו בשנים האחרונות כנגד זיהום האוויר אותו פולטות מכוניות, וכעת נראה כי ישנה חזית חדשה - משקולות האיזון לחישוקי הגלגלים (ג'אנטים), כפי שמדווח ה'ביזנס וויק'.

הרכבת צמיג על חישוק, לא משנה גודלו וסוגו, מחייבת ביצוע איזון למניעת רעידות בעת סיבובו. בכדי לעשות זאת, יש צורך בהצמדת משקולות עופרת קטנות בנקודות מסויימות על היקף החישוק. השימוש בעופרת נעשה בגלל תכונותיה הכוללות משקל סגולי גבוה וקלות עיבודה וכמובן מפני שהיא זולה ביחס למתכות אחרות. חישוב פשוט מגלה כי בכל מכונית מורכבות לפחות 4 משקולות. אלא שעובדת היותן עשויות עופרת שהינה מתכת רעילה, מעלה חמתה של קליפורניה.

מנתוני המרכז לבריאות סביבתית בקליפורניה, עולה כי 230 טונות עופרת משתחררות מדיי שנה בכבישים רק בארה"ב. כך, מזהמות המשקולות את הקרקע ואת מאגרי המים ופוגעות בבני אדם ובמזון. הסוף יגיע כנראה בעזרת חקיקה וכבר כעת הגיעו יצרניות הרכב והעופרת האמריקניות להסדר משפטי לפיו תוחלף המתכת הרעילה בכאלה שאינן רעילות. יש לציין כי צעד זה נעשה באירופה כבר ב-2005.

בהמשך לידיעה אודות אי מודעות ציבור הנהגים בישראל לחשיבות הצמיגים, נראה כי העופרת היא הדבר האחרון המורכב על החישוק אשר מסוכן לבריאות. לפחות אצלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully