וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: הרכב ידבר עם הכביש

דניאל שמיל

26.8.2008 / 9:18

התחבורה החכמה בדרך לישראל: משרד התחבורה מפתח מערכות לתקשורת בין כלי רכב לתשתיות במיליון דולר

משרד התחבורה, בשיתוף עם מכון התקנים, מפתח תוכנית ארצית לתחבורה חכמה (ITS). מדובר במערכות שונות לתקשורת בין כלי הרכב לתשתיות, שיאפשרו העברת מידע ישירות לנהג והקמת מרכז בקרה ארצי לתנועה.

"משרד התחבורה מכין את הארכיטקטורה ומכון התקנים מייצר תקנים לתקשורת", אומר פרופ' יוסי פרשקר, המדען הראשי של משרד התחבורה. התוכנית מיועדת להיות מוכנה בעוד כשנתיים. במקביל, ארגון ITS ישראל, המאגד חברות שונות בתחום, מכין מעין "מפת דרכים", עם המלצות לתוכנית הארצית. זו תהיה מוכנה בעוד כשנה.

פרופ' פרשקר מספר כי מטרת הפרויקט היא "ליצור שפה משותפת לכל הרעיונות והטכנולוגיות, ולייצר באמצעותן מרכז בקרה ארצי על תנועה". לדבריו, עלותה של התוכנית היא יותר ממיליון דולר.

בישראל לא נכתבת תוכנית חדשה לחלוטין, אלא גרסה מותאמת לאזור של התוכנית האמריקנית. ד"ר רוברט ג'אפה, אחד מכותבי התוכנית האמריקנית, ביקר באחרונה בישראל ונפגש עם אנשי משרד בתחבורה וארגון ITS ישראל. בספטמבר ישוב ג'אפה ויבקר בישראל, ואף יישא דברים בכנס שילווה את תערוכת התחבורה 'ישראטראפיק'. התוכנית כוללת כמה יישומים בסיסיים לטכנולוגיה, ובעתיד, מבטיחים אנשי ITS ישראל, יצטרפו אליהם יישומים רבים נוספים.

בשלב הראשון יוקם מוקד ארצי לניהול תחבורה, שיוכל גם לדווח לנהגים על עומסי תנועה וסכנות בכביש, וליידע בנוגע לחוקי התנועה. מערכת הרמזורים וניהול התנועה תוכל לתת עדיפות לאמבולנסים ואוטובוסים, ולהזרים את התנועה באופן יעיל יותר. ערן ראובני, יו"ר ארגון ITS ישראל: "אנחנו כותבים את השפה, התשתית המשותפת, אחר כך האפשרויות הן בלתי מוגבלות. זה דומה לאינטרנט".

ארגון ה-ITS הישראלי קיים כבר כשנה. עם החברות בארגון נמנות 'גרין רואד', 'טראפילוג' ו'מובילאיי'. ל-TheMarker נודע כי הארגון מקיים מגעים גם עם חברת 'בטר פלייס', שתפרוס תשתית למכוניות חשמליות. 'בטר פלייס' מתכוונת להתקין במכוניותיה מערכת תקשורת מתוחכמת שתסייע לנהג לתכנן את המסע ולכוון אותו לתחנות הטעינה הקרובות. על כן, תקן מתאים לתקשורת ושיתוף מידע בין החברות יכולים לשרת את האינטרסים של 'בטר פלייס'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully