וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס כובשת את הקוטב

26.8.2008 / 10:17

שיוט בין גושי קרח ותנאים בלתי אפשריים? הכירו את נציגת לוטוס לקוטב הצפוני. לך חפש באנטרקטיקה

זה נראה כמו פוסטר מסרט ג'יימס בונד משנות ה-70 המאוחרות. אבל התמונה בעמוד זה היא ההמצאה האחרונה מהמוחות הקדחתניים של לוטוס, שהחליטו לשלב ידיים עם משלחת אנדרו רייגן, העושה את דרכה לאורך אנטרקטיקה מקצה לקצה. ב-2005 יצאה הקבוצה המונה שבעה חברים, למסע חינוכי בעיקרו, אך עד מהרה גילו שחישול בתנאי קור אוטמי אפידרמיס, לא ממש יצלח ללא עזרה מהותית של רכבי שטח כבדים. אל שדה הקרב נשלח וואן נעול בצמיגי 44 אינטש שיכול לגמוע את תנאי הקרח הבלתי עבירים בחלקם, ולתמוך בצוות במסעו הארוך. יחד עם זאת, הצוות שינה מעט את מסלולו והקושי רק גבר.

לוטוס החליטה שלשם כך, וכמובן עבור החינוך החשוב מכל, היא תשגר מכונה חדשנית וקלת משקל כמובן, שתעזור לצוות במשימה. הלוטוס אייס, מונע בעזרת מערכת ביו-דלק עם מדחף אחורי (פרופלור), ואת תנועתו מווסת על הקרח החלקלק בעזרת מגלשיים ומערכת מתלים עצמאית, ממש כמו מכונית לוטוס קטנה. תא הנהג כולל כסא ספורט ייחודי, ובמרכזו הגה כשל מכונית רגילה כשלרשותו של החוקר נמצאות מערכות רדאר חודרות עומק בכדי למפות את האיזור בצורה אופטימלית, ולהימנע מהיתקלויות לא נעימות עם קרחונים חודרניים.

יש לציין, כי למרות הפוטנציאל האפשרי של התקעות עם מיכשור מסוג זה, משקלו הקל של האייס מאפשר את גרירתו על הקרח והשלג ללא קושי מהותי. הצוות של רייגן, מדבר לא מעט על האספקט הלימודי של המשלחת, אך דואג להבהיר שהשילוב של מכונות מסוג אלו, מהווה את הדרך החדשה לשינוע תכולה ובני אדם הנחוצים לכל מי שחפצה נפשו לאמוד את איתני הטבע באיזור זה.

לוטוס אייס קונספט. אתר יצרן
החלקה על הקרח נוסח לוטוס/אתר יצרן
לוטוס אייס קונספט. אתר יצרן
לוטוס אייס קונספט/אתר יצרן
לוטוס אייס קונספט. אתר יצרן
לוטוס אייס קונספט/אתר יצרן
לוטוס אייס קונספט. אתר יצרן
לוטוס אייס קונספט/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • לוטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully