וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סיפרת? נשרפת

ירון אדרי

27.8.2008 / 11:52

בית המשפט דחה תביעה כנגד חברת הביטוח בגין רכב שנשרף. הסיבה – המבוטח לא טרח לספר כי חווה אירוע דומה בעבר

יש לך חברים טובים שנוהגים לשרוף לך את האוטו? כדאי שתשמע את הסיפור הבא ותלמד. תביעה כנגד חברת הביטוח 'אריה', הוגשה על ידי מבוטח שלה אשר "נחרד" למצוא בבוקר בהיר אחד כי אלמונים שרפו את מכוניתו היקרה. ולמה המרכאות? מכיוון שאין זאת הפעם הראשונה שהתובע מוצא את מכוניתו מפוחמת. רק חבל שלא דאג לספר על כך למבטחת.

בדיונו באירוע, פסק בית המשפט כנגד התובע וזאת בעקבות העובדה כי לא דאג לספר למבטחת על כך שחווה בעבר אירוע דומה. בכך, קיבל את טענת ההגנה כי הלה הכשיל את סוכן הביטוח שבעקבות העובדות יתכן מאוד כי לא היה מסכים לבטחו, גם לא בתמורה לפרמיה גבוהה יותר. השופט אף ביטל את טענת התובע כי האשמה על הסוכן שלא דאג לשאול אודות מידע זה. בעל הרכב חזר הביתה במונית, וללא 304 אלף השקלים אותם ביקש לקבל.

ד"ר אסף ורשה, עו"ד המתמחה בדיני נזיקין וביטוח אשר ייצג את חברת 'אריה' במקרה זה, מסביר ואומר כי הסתרת מידע חיוני הנה כדבר מירמה. "חובתו של המבוטח בבואו להתקשר עם חברת הביטוח, לגלות לה או לסוכן הביטוח מטעמה, את כל העובדות המשמעותיות, הן מעברו הביטוחי שלו והן מעברו הביטוחי של הרכב". על כן, בבואכם לחדש את פוליסת הביטוח שלכם, אל תתביישו לשפוך את הלב.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully