וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומבינה מסחרית

27.8.2008 / 14:14

פיאט מתגעגת לשנות ה-60, אז היא לקחה רעיון ישן ושילבה אותו עם הפיורינו החדשה. תעצרו את החופים!

השם פיורינו בהחלט מעלה נשכחות. המסחרית של פיאט שמעבר ליכולות המוזרות שלה לחלוב מהגשם המקומי ברכת חלודה, שינעה הרבה שנים סוחרים מקומיים בין לולי התרנגולות, ומחסני המזון. באיטליה, שיווקה נמשך תקופה ארוכה ורק לאחרונה הציגה פיאט את הפיורינו, כעת בדור ה-4 לקיומה. עכשיו יש לה גם גרסת קונספט יצירתית.

את הפורטופינו, סוג של פיורינו-באגי, פיאט יצרה יחד עם כמה חברות העוסקות בהגשמת חלומות (הזויים ככל שיהיו). לגרסה חתוכת הגג, מנועי מולטיג'ט בנפחי 1.3 ו-1.4 ליטר כשהראשון ביניהם בעל רמת פליטה נמוכה מ-120 גק"מ. עיצובה הפנימי מאפשר לא מעט תמרון, ככה זה שיש מקום לפדחת, וכל סביבת הנהג עוצבה ברוח הקלילות האופיינית לנופשים באיטליה. גימורי הקונסולה עוטים דיפוני עץ כמו גם רצפת הרכב, ומערך הדלתות נשאר למעשה זהה, כשרק דלת ההזזה ניתנת כעת להסרה מוחלטת. איפה מאפסנים את כל זה? בבית.

עבור הנהיגה המאתגרת משהו, פיאט ציידה את מערכת ההנעה של הפיורינו במערך הגבהה בכדי להיחלץ מתנאי שטח קשים, גם אם הם סמוכים לטיילת המקומית. למעשה, הפורטופינו תוכננה על בסיסו של רעיון שהתפתח בשנות ה-60 עבור צעירים שחפצו בבילוי משותף בחוף הים או בטיולי שטח בדרגת קושי מינורית. אלא שעם השנים, לא עמדו המכוניות במבחן הזמן (המלח לא עושה טוב לשלדה מסתבר), וכיום ניתן למצוא יחידות בודדות בלבד.

בסך הכול, מדובר בגימיק מעניין שספק אם יגיע לייצור של יותר מכמה יחידות. אבל, עבור הסגנון והחופש האמנותי לצד ההמחשה הויזואלית של התמונות על רקע הפורטופינו, על שמה נקראת המכונית, קשה שלא לחלום על שקיעות מהולות בקצת רחש תרנגולים.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully