וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועד ב' מוצלח ל-i30

27.8.2008 / 14:52

איגוד הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק האחרונים. ויש גם שינויים לעתיד לבוא

הסיבוב השני של ה-i30 במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP, הניב תוצאות טובות יותר. במבחן הקודם השיגה הקומפקטית 4 כוכבים ו-3 בהגנה על ילדים. הפעם, נוסף כוכב אחד לכל סעיף. דאגה נרשמת מכיוון מוט ההגה, אשר היווה סיכון לחזה הנהג ולפלג גופו התחתון. הולכי הרגל פחות ישמחו עם 2 הכוכבים שקיבלה.

ה-i30 מצליחה להעמיד נתונים זהים למדיי לאחותה התאומה קיה סיד, אשר השיגה ציונים מקסימלים במבחני הריסוק. היצרן הקוריאני שיפר ולא במעט את הגנת הנהג והנוסעים, דבר שבוודאי ישפר את מעמדה אל מול האחות המצליחה באירופה.

לנצ'יה דלתא

לנצ'יה נמצאת בתהליכי התאוששות מוגברים, אך עדיין מתקשה לייצר משהו מהמסורת המפוארת. רוח חדשה באה עם הצגת הדלתא המחודשת, שכעת מגיעה למבחני הריסוק. הדלתא השיגה ציון מירבי במבחן החזית, וכן במבחן הריסוק הצידי כשלמעט נזק מינורי לברכיי הבובות, לא נרשמו נזקיים חמורים.

בהגנה על ילדים, הצליחה המכונית פחות וקיבלה 3 כוכבים. בובת הילדים המדמה זאטוט בן 3 שנים, ספגה פגיעת חזה אשר נגרמת מתאונות במהירות גבוהה. עיצוב החזית השאפתני, לא תורם לבטיחות הולכי הרגל ובסעיף זה קיבלה הדלתא 2 כוכבים בלבד.

רנו קוליאוס

מכונית הפנאי של רנו הצפויה להגיע לישראל בחודשים הקרובים, ממשיכה את הצלחת אחיותיה. הקולאוס גרפה את מלוא חמשת הכוכבים במבחני הריסוק, עם תא נוסעים שנותר ללא פגע משמעותי. גם כאן, מוט ההגה גורם לפגיעה בנהג ובנוסף גם תא הכפפות פוגע באיזור האגן של הנוסע לידו. הילדים זוכים גם הם להגנה טובה מאוד, ובסעיף זה רושמת הקולאוס 4 כוכבי בטיחות.

ושוב, גם כאן לא נרשמת עזרה גדולה להולכי הרגל. 2 כוכבים מקבלת הקולאוס ונראה כי בתהליך התכנון הבטיחותי אין חשיבה מספקת על סעיף זה.

מרצדס ML

רכב השטח של מרצדס אמנם מצוייד במערכת התרעה מתקדמת לבטיחות הנוסעים, אך זאות אינה נלקחת בחשבון במבחן זה. ריסוק החזית, השיג עבור ה-M קלאס ציון מקסימלי עם הגנה אופטימלית לנהג. לזכותו נרשמה התאמה אופטימלית של כריות האוויר לגודלו של הנהג ותנוחות הישיבה, כולל הגנה מרבית לבירכיים. גם על הילדים מגינה המכונית היטב, אך לא כמו שאר הנבחנות ולזכותה נרשם כוכב אחד פחות. ה-M קלאס גם אינה עושה חסד עם הולכי רגל, ובסעיף זה מקבלת כוכב אחד בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

דרישות בטיחות מחמירות ב-2009

מזה עשור שעוסק ה-Euro NCAP במבחני בטיחות עבור יצרניות הרכב. נכון לעכשיו, 97 אחוזים מהמכוניות אשר נבחנו בשנה האחרונה השיגו רמת בטיחות של 4 או 5 כוכבים. יחד עם זאת, כנראה שעבור הולכי הרגל קיימת עדיין סכנה מוחשית אשר בה מתכוונים לעסוק ראשי האיגוד בתקופה הקרובה. רק 67 אחוזים מ-34 המכוניות שנבחנו השנה, הצליחו לעמוד בתקינה של שני כוכבים.

לדברי האיגוד, ישנו החשש שהיצרניות מזניחות אספקטים מסויימים הקשורים לבטיחות וכפועל יוצא מכך, תחומים כגון בטיחות יושבי המושב האחורי או הגנה על הולכי-רגל, אינם מקבלים דגש משמעותי דיו, וכך התוצאות המתקבלות נמוכות מאוד. שיפור, אולי בשל העובדה שצריך להתחשב בפרמטרים נוספים, יגיע בשנת 2009 עם תוצאות מבחני ריסוק שיכללו גם שקלול גדול יותר של המערכות האלקטרוניות וכמו כן ילקחו בחשבון גם תוצאות פגיעת "צליפת-שוט".

עבור הלקוחות בכל העולם, מדובר כמובן בחישוב גורף אשר עוזר לכל אחד לרכוש את ההגנה האופטימלית לו ולמשפחתו. מבחני ה-Euro NCAP נחשבים כמדד מוביל לקביעת תקנות אירופיות בדבר בטיחות הנוסעים, ומוטב שכל אחד המחפש מכונית חדשה או משומשת ירפרף באתר החברה ובמבחני העבר והנוכחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully