וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם וויפר למכירה

ירון אדרי

28.8.2008 / 12:38

קרייזלר מצטרפת לפורד וג'נרל מוטורס. תציע למכירה את הוויפר, המותג הכי נחשק בסל המוצרים שלה

המיפלט האחרון של קרייזלר? יצרנית הרכב האמריקנית שממשיכה לאכזב את המשקיעים, שוקלת להיפרד מהיהלום שבכתר - הדודג' וויפר, כך מדווח אתר החדשות 'אוטוניוז'. בקרייזלר, שוקלים למכור את מכונית ה'על' כמותג בפני עצמו ולדברי יו"ר הקונצרן בוב נארדלי, כבר יש מועמדים. על שמות ותאריכי יעד, סירב נארדלי לדבר.

ויתור על המוצר הנחשק ביותר בסל המוצרים, אינו חדש לתעשיית הרכב האמריקנית. פורד מכרה בשנה שעברה את אסטון מרטין (ואת יגואר ולנד רובר לפני מספר חודשים) וב-GM ממתינים להצעות נדיבות בגין מותג האמר שבבעלותה. צעד זה מלמד בעיקר על קשיים כלכליים גדולים, שכן מותגי 'על' שכאלה תורמים בעיקר לצד התדמיתי המאוד חשוב ונראה שאין ביכולתן של היצרניות לאפשר לעצמן מותרות שכאלה. כדוגמה נגדית, ניתן לראות את השקעתה של פולקסווגן במותג בוגטי שבבעלותה, למרות ההפסדים הגדולים.

אחת הסיבות למכירה, פרט להכנסה החד פעמית הגבוהה שיביא לקרייזלר הקונה, היא הרצון להשקיע סכומי כסף גבוהים ככל הניתן בהבראת מכוניות הנוסעים בכל הסגמנטים הסטנדרטיים (משפחתיות, מיניוואנים, רכבי פנאי וכדומה). סיבה נוספת היא ההשקעה במוצרים נקיים וידידותיים יותר לסביבה, מה שבהחלט לא ניתן לומר על הוויפר. את מקומה בראש הפירמידה, תתפוס הצ'אלנג'ר שעולה חצי ממנה.

הופעת הבכורה של הוויפר היתה ב-1989 בתערוכת דטרויט. קרייזלר, ביקשו להציג תשובה לקורבט של שברולט ולמכוניות ה'על' האירופיות כמו למבורגיני, פרארי ואחרות. ואכן, עם הבאתה לייצור ב-1992 החסירו המתחרות מספר פעימות לב. מאז, 25 אלף וויפרים במרכב קופה וקבריולה ירדו מפס הייצור ולאחרונה אף החלו לייצר את דגמי 2009. לדברי מנהלי המותג, העניינים בינתיים ממשיכים כרגיל. ומי צפוי להיות הקונה המאושר? פרט ליבשת האמריקנית, סביר להניח שהצעות קונקרטיות תגענה מכל העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully