וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי קראת אפס?

ירון אדרי

29.8.2008 / 9:06

ענף הקארטינג מצטרף למאבק בזיהום האוויר. הולנד אירחה את המירוץ הראשון בעולם לכלים המונעים על ידי תאי דלק

האם איכות החיים תגיע מספורט הקארטינג? צירוף המילים "שתי פעימות", הפך לשם נרדף עבור ליגות הקארטינג הבכירות בעולם. הסיבה – שימוש במנועים העובדים בעיקרון זה. אלא שמנוע 2 פעימות, אינו צורך דלק בלבד אלא גם שמן מיוחד, מה שמשפיע בצורה משמעותית על רעילות גזי הפליטה שלו. בשנים האחרונות, נעשו ניסויים לעבור למנועי 4 פעימות המזהמים פחות, אך אלה לא כל כך צלחו.

החדשה האחרונה בתחום, מגיעה גם היא בהתאם לצו האופנה האחרונה – איכות סביבה. לאחר 5 שנים של תכנון, אירחה הולנד בסוף השבוע האחרון את מירוץ הקארטינג הראשון בעולם בו מונעים הכלים במנועי תא-דלק. כידוע, מנועים מסוג זה צורכים מימן, מייצרים חשמל ופולטים לסביבה אדי מים שאינם מזהמים כלל. לא פלא אם כן שהקטגוריה זוכה לשם 'פורמולה זירו'.

מתוך 12 קבוצות שהציגו מועמדותן להצטרף לליגה הנקייה בעולם, נבחרו רק 6 אשר עמדו בתנאי הקבלה הכוללים פיתוח עצמי של יחידת הכוח. המירוץ עצמו מתקיים בפורמט המקובל של אימונים ביום אחד, ומירוץ ספרינט ביום שאחריו כשכל קארט עולה בנפרד למסלול שאורכו כ-3.5 ק"מ. הניצחון מוענק לקבוצה שביצעה את המסלול בזמן המהיר ביותר.

המירוץ שהוכתר על ידי המארגנים בהצלחה, מעלה את רף המוטיבציה לפתיחת עונה מלאה ב-2009. בתכנון, הצטרפותן של קבוצות נוספות ומסלולים אירעיים שיוקמו בליבן של הערים הגדולות בעולם. בעתיד הרחוק יותר, 2015 ליתר דיוק, מקווים המארגנים להעתיק את הפורמט גם למכוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully