וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם האסטרה נקייה יותר

29.8.2008 / 9:06

המשפחתית הקומפקטית של אופל מיישרת קו עם הטרנד הירוק. בשורת ה-EcoFlex תלווה את עידן הטורבו דיזל שלה

ג'נרל מוטורס הציגה לפני מספר חודשים את מנוע ה-CNG החסכוני החדש שלה. אופל הנמצאת בבעלותה, יישמה את הטכנולוגיה במספר מכוניות ואף הודיעה כי תחל בשיווקן המסחרי במהלך 2010. כעת, חושפת החברה מנוע טורבו-דיזל חדשני בעל רמת-פליטה נמוכה מאוד, ללא התפשרות בנושא הביצועים.

האסטרה החדשה, אשר הציגה עיצוב מודרני ושברה את השיממון המאובן בו הייתה שרויה, מציגה לראשונה את מערכת ה-EcoFlex, המשתמשת במנוע הדיזל הבסיסי בנפח 1.7 ליטר. הספקו הסטנדרטי קיבל תוספת של עשרה אחוזים, ומגיש 110 כ"ס. מיקסום תועלת המנוע כך נאמר, הושגה על ידי שינויים במחשב הניהול, והשמת דגש על פעולה חלקה וחסכונית כשהרכב נמצא בהילוך סרק.

במהלך השינויים, דאגו מהנדסי החברה שאיכויות הניהוג לא יפגעו, ואף שיפרו את יכולותיה הדינמיות של האסטרה. משקל המכונית הופחת בכ-30 קילוגרם, בוצעו שינויים אווירודינמיים סביב המרכב לייעול זרימת האוויר ושונתה מידת הצמיגים לטובת הפחתת גרר. שינויים אלה, תורמים כמובן גם לשיפור נתוני צריכת הדלק ורמת הפליטה. המנוע מוריד את פליטת ה-CO2 ל-119 גק"מ, ויחידת הסולר גומעת כעת ליטר סולר ל-22 ק"מ וקצת. המנוע החדשני מאפשר כושר נשימה כבר בסל"ד נמוך עם 26 קג"מ ב-2000 סל"ד, ומהירות מירבית של כ-195 קמ"ש.

בנוסף, מספרים באופל שבמהלך שנת 2009 תוצגנה שתי גרסאות נוספות הנושאות את טכנולוגיית ה-EcoFlex - מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.3 ליטר בעל רמת פליטה של 109 גק"מ ו-24.4 ק"מ לליטר עבור הקורסה הקטנה, ויחידה נוספת גדולה יותר שתשנע את האינסינייה אשר הוצגה לאחרונה. לנוכח מצבה של בעלת הבית GM, סביר מאוד להניח שיחידות הכוח תעשנה דרכן בעתיד גם לשאר המותגים שבבעלותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully