וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איביזה קופרה החדשה

29.8.2008 / 20:21

סיאט משחררת תמונות ופרטים ראשונים של ה"הוט-האץ'" החדשה שלה. הנפח 1.4 ליטר, ההספק 180 כ"ס

משפחת האיביזה החדשה הולכת ומתהווה במהירות שיא. כחצי שנה בלבד לאחר הצגת מכונית הקונספט 'בוקנגרה' בתערוכת הרכב של ז'נבה, ולאחר שהוצגו זה מכבר מרכב ה-5 וה-3 דלתות, משחררת היום היצרנית מספרד תמונות ופרטים ראשונים על הקופרה הספורטיבית שתערוך את הופעת הבכורה שלה בתערוכת פריז.

את הגלגלים הקדמיים תניע יחידת הטורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר אשר תפיק בגרסתה כאן 180 כ"ס. למנוע תשודך תיבת ה-DSG החדשה בת ה-7 הילוכים. שאר החידושים כוללים מושבים ספורטיביים יותר, חישוקי 17 אינטש, דוושות אלומיניום, מיטב שכלולי הבטיחות האלקטרוניים כולל בקרת יציבות ופנסי חזית עוקבי דרך.

צלילתה הנשכנית של הקופרה משופעת במיטב המסורת הספורטיבית המוחצנת ולעומת הדור היוצא, כאן ניתן להבחין בין הגרסה הקרבית לאחיות הרגועות. הגריל הקדמי נראה מאיים וכך גם חלקה האחורי אשר זוכה כעת לעיצוב אגרסיבי מבעבר עם מפלט ממורכז ומסיט אוויר תחתון, כפי שנהוג כמעט בכל ספורטיבית של העת החדשה.

פרטים נוספים בדבר ביצועי המכונית לא נמסרו, אך יש להסיק שלנוכח ביצועיה בעבר אלה לא יאכזבו. לאחר שיחל השיווק באירופה, גם אלינו תגיע המכונית שתיאלץ להתמודד עם שוק בררני מבעבר, בעיקר לנוכח העובדה כי כעת עומדות מולה היריבות הצרפתיות.

האחות החסכונית

בשנה האחרונה הציגו יצרניות הרכב מספר דגמים וגרסאות ידידותיים לסביבה. פורד עשתה זאת עם הפיאסטה והפוקוס 'EcoNetic', ג'נרל מוטורס חושפת בהדרגה פיתוחים משלה כשהאחרון בהם הוצג כאן אמש בדמות אופל אסטרה 'EcoFlex' וכמותן יצרניות נוספות. תשובתה של סיאט, 'EcoMotive'הוצגה בשנה שעברה וכעת היא ממשיכה גם עם האיביזה החדשה.

ללא העיצוב המוגזם של גרסאות הספורט, אך עדיין עם סגנון מפולפל ועדכני, האיביזה הירוקה תצוייד במנוע טורבו-דיזל TDI בנפח 1.4 ליטר, לו רמת פליטה נמוכה מאוד של 99 גק"מ בלבד. למנוע 80 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית או ידנית. עבור החסכוניות הנדרשת, ערכו בסיאט שינויים בעיקר בתחומי המשקל והאבזור הנלווה. הגלגל החלופי הוחלף בערכת אל-תקר, הגריל הקדמי חסום בחלקו, ולזנב הרכב התווספה כנף ליעול הסטת האוויר. עוד נעזר מחשב הדרך בתוכנת ניהול מתאימה.

כמו האחות הספורטיבית, גם האיביזה 'EcoMotive' תוצג בתערוכת פריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully