וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם סיטרואן יודעים ללכלך

ירון אדרי

31.8.2008 / 14:42

סיטרואן מחזירים לפורד באותו מטבע. אסטרטגיה מתוכננת היטב מעניקה ללואב את המקום הראשון. פורד רק במקום השלישי

לא מעט ביקורת עלתה בקרב אוהדי ה-WRC בנוגע לאסטרטגיות המירוץ בהן נקטה קבוצת פורד במירוצי העפר שלפני פגרת הראלי. לא אחת, נתנו צמד הנהגים מיקו הירבונן ויארי מאטי לאטבלה - ולעיתים אך בעזרת נהגי קבוצת הבת סטובארט – יתרון מלאכותי לסבסטיאן לואב (סיטרואן) בכדי שביום המירוץ הבא יזנק ראשון וכך ינקה להם את המסלול. וזה עבד. סיטרואן נותרו מופתעים עם המכנסיים למטה.

אלא שנהג כמו סבסטיאן לואב לא יסכים שדברים כאלה יקרו, ובניגוד לאסטרטגיות מסוג זה עליהן דעתו נחרצת, את הנצחון הוא ישיג רק באמצעות כישרון. אחרי התרגיל שהצליח לפורד בראלי טורקיה, למדו בסיטרואן את המצב וב-3 המירוצים הבאים משיג לואב את הניצחון.

אלא שלמרות ההתנגדות, גם לואב נאלץ לפעול על פי הוראות הקבוצה שלמדה היטב את מעללי יריבתה והחליטה להקדים תרופה למכה. בתום היום הראשון של ראלי ניו זילנד, מאבד לואב את ההובלה בעקבות ענישה שקיבל בגין כיבוי מנוע בעמדת הזינוק. הטעות המכוונת, מעניקה להירבונן את ההובלה הזמנית ואת הזינוק הראשון ביום המירוץ הבא. גם ביום למחרת ניסה לואב להאט עצמו בכוונה, ובאין ברירה אחרת החליטו בפורד להקריב את לאטבלה הצעיר שמנצח את היום רק בשביל לנקות להירבונן את המסלול ביום השלישי. התרגיל של פורד נוחל כישלון כשלאטבלה מרסק את המכונית ביום המירוץ השלישי.

ובאין טקטיקה נוספת, יודע הירבונן כי רק המהירות תעניק לו הפעם ניצחון. אלא שרגל כבדה על הגז גורמת לו לפאנצ'ר ולעיכוב של כמעט דקה, מספיק בכדי שלואב ובן קבוצתו דני סורדו, ישאירו אותו מאחור. הפרש הזמנים מול פטר סולברג מסובארו, גדול דיו בכדי שהירבונן יסיים שלישי.

הצלחתה של קבוצת סיטרואן במירוצים האחרונים, מבססת את מקומה בראש טבלת היצרנים עם פער של 20 נקודות מפורד. לואב, מגדיל את הפער מהירבונן ב-8 נקודות. כשרק 4 מירוצים נותרו לסוף העונה, שניים מהם עונים במדיוק על תחום התמחותו של לואב, נראה כי הסיפור גמור.

תוצאות סיום וטבלאות האליפות

תוצאות ראלי ניו זילנד:
1. סבסטיאן לואב, סיטרואן
2. דני סורדו, סיטרואן
3. מיקו הירבונן, פורד
4. פטר סולברג, סובארו
5. אורמו אאבה, סיטרואן
6. פר-גונאר אנדרסון, סוזוקי
7. טוני גרדמייסטר, סוזוקי
8. פדריקו ויז'אגרה, פורד

אליפות הנהגים לאחר מירוץ 11:
1. סבסטיאן לואב, סיטרואן – 86 נק'
2. מיקו הירבונן, פורד - 78 נק'
3. דני סורדו, סיטרואן - 51 נק'
4. כריס אטקינסון, סובארו - 40 נק'
5. יארי-מאטי לאטבלה, פורד – 34 נק
6. פטר סולברג, סובארו – 32 נק'
7. הנין סולברג, פורד - 22 נק'
8. ג'יג'י גאלי, פורד - 17 נק'

אליפות היצרנים לאחר מירוץ 11:
1. סיטרואן - 141 נק'
2. פורד - 121 נק'
3. סובארו - 74 נק'
4. סטובארט - 51 נק'
5. מונצ'יס - 22 נק'
6. סוזוקי - 20 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully