וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: ניסאן קשקאי 2+

הצלחה כזו אפילו ניסאן לא צפתה ובעקבות ביקוש גובר, החליטה לייצר את הקשקאי גם עם 7 מושבים. איפה הפלוס של ה-2+?

"ההצלחה של הקשקאי היא מעל ומעבר לכל הציפיות שלנו". כך פתח את דבריו מנהל חטיבת הקרוסאוברים של ניסאן באירוע השקת הקשקאי 2+ והמורנו המעודכנים. ובאמת, ב-18 החודשים שהקשקאי מתגלגל על כבישי אירופה, למעלה מרבע מיליון יחידות נמכרו ממנו, כ-60 אלף יחידות יותר מהמתוכנן בקצב שנתי וזה בהחלט הישג מרשים. בעקבות הביקושים הרבים, ניסאן נאלצו להגדיל את תפוקת הייצור ולעבור לעבודה בשלוש משמרות מסביב לשעון במפעל האירופי, שבעה ימים בשבוע.

גם בישראל סיפור ההצלחה של הקשקאי נמשך עם מאות מסירות בשנה החולפת, כאשר 80 אחוז מתוכן הן גרסת הבנזין 2X4 ו-20 אחוז גרסאות הבנזין 4X4, כולן אוטומטיות. גרסת הדיזל המוצלחת אגב, לא זוכה כמעט לעניין מצד הלקוחות.

כצפוי, סוס מנצח לא מחליפים, משכפלים, ולכן החליטה ניסאן להרחיב את משפחת הקשקאי עם אח מעט יותר גדול שמציע עוד קצת שימושיות, עוד שני מושבים מאחור ובתוספת לא גדולה למחיר. אז איך התוצאה? מייד נראה.

תאומים לא זהים

גרסת ה-2+ דומה במכוון לקשקאי בעל חמשת המושבים שכולכם מכירים, משום שלדעת ניסאן הם גילו את הנוסחה המנצחת. ובאמת, הקשקאי בשתי גרסאותיו נראה קל לבליעה ואפילו די נאה יש לומר. אין בו השתוללות יצרים, אלא בעיקר מראה מוקפד, הרמוני וידידותי לצופה וזה מצוין.

אולם, למרות הדמיון והעובדה שהקשקאי החדש מבוסס על זה הקצר יותר, רשימה ארוכה של שינויים נערכו כדי ליצור את הגרסה החדשה. למעשה, כל שעינכם רואות, מקורת A הקדמית ודרומה לה, עוצב ונבנה מחדש. הדלתות התארכו כדי לאפשר גישה טובה יותר אל המושב האחורי, החלונות גדלו והישבן התארך (שימו לב לחלון הצד האחורי). חדי העין יבחינו גם כי הגג הוגבה ב-3.8 ס"מ כדי לאפשר מרווח ראש ראוי מאחור. כמו כן, לגרסת ה-7 מושבים נוספו 21.1 ס"מ לאורך ו-13.5 ס"מ בבסיס הגלגלים שעומד כעת על 267.5 ס"מ.

שינויי המבנה הרבים חייבו את המתכננים לכייל מחדש את המתלים כדי שאלה יוכלו להתמודד עם תוספת המשקל מאחור ועם ההארכה לבסיס הגלגלים.

לשם כך התכנסנו היום

אם עוד לא הבנתם, הסיבה למסיבה היא הוספת זוג המושבים מאחור ואם לשפוט לפי מידת הציפיות של ניסאן מהקשקאי 2+ החדש, קיווינו למצוא שם סביבת מחיה שתעלה חיוך על פני כל ילד. אולם, זה לא בהכרח המצב.

מחד, ניסאן שמרה באדיקות על מראה הקבינה המקורית של הקשקאי גם כאן וזה כלל לא רע, משום שדי אהבנו את החומרים, הדיפון ואת איכות ההרכבה בגרסת חמשת המושבים. אבל מצד שני, למרות התוספות לאורך ולגובה, את העיקר הם פיספסו.

בזוג המושבים שצצים מתוך רצפת תא המטען מאחור, אפילו ילדים קטנים יתקשו למצוא מנוח. אלו מושבים קטנים מאוד, בסיסם נמצא בגובה הרצפה והמרחב בהם מוגבל באופן טרמינאלי. לכך כמובן משמעויות רבות. ראשית, המרחב המצומצם יאפשר הושבת ילדים בגיל צעיר מאוד ואלה כידוע זקוקים למושבי תינוקות או בוסטרים ומצד שני, ספק אם תרצו להושיב את ינוקות אלה רחוק כל כך מכם. אם כבר הצלחתם בכל זאת לשכנע את ילדיכם לשבת הרחק מאחור, אלה יאלצו לשבת עם הברכיים בפנים וכלל לא בנוחות. ניסאן אמנם התקינו את שורת המושבים האמצעית על מסילה שמאפשרת חלוקה שונה של המרחב בתא הנוסעים, אך כאשר בזו יושבים מבוגרים, שורת המושבים השלישית אינה שימושית כלל.

אז מה בעצם כן מרוויחים מהארכת החלק האחורי? תוספת של 40 ליטרים בנפח תא המטען (410 ליטר בקשקאי הרגיל, 450 בגרסת ה-7 מושבים), או 140 ליטרים אם מניעים את שורת המושבים עד סוף המסילה קדימה (ובעצם מבטלים את השימוש בה), חלון גג גדול יותר שמשפר את האווריריות בקבינה ועד קצת תאי אחסון מסביב. זהו.

משאירים את המשפחה בבית

את אירוע ההשקה בחרו בניסאן לערוך בקרבת האלפים הצרפתיים וזה אומר אוסף עצום של כבישי נהיגה מפותלים שמטפסים במעלה הרים וגולשים במורד מצדם השיני. מעדן. בתחילה, חששנו שכבישים אלה, שעוד היו רטובים מלחלוחית הבוקר יהיו גדולים מדי על הקשקאי המשפחתי וכמובן שהולמים יותר מכונית ספורטיבית דו מושבית מהסוג שמעביר את הכוח אל הגלגלים האחוריים.

אבל הקשקאי היה רחוק מלאכזב. למרות שאינו מיועד לתקיפת פניות ב'מוד' אטרף, במידה מסויימת אפילו הצלחנו ליהנות ממכוניות המבחן שהועמדו לרשותנו. את יום הנהיגה התחלנו בגרסת הטורבו דיזל אוטומטית עם הנעה כפולה. כן, בזו שהישראלים לא אוהבים, אבל אנחנו מאוד חיבבנו אותה.

מנוע הדיזל בנפח 2.0 ליטר מציע 150 סוסים ב-4,000 סיבובי מנוע ונתון מומנט מרשים של 32.6 קג"מ ב-2,000 סל"ד. זה יוצר רצועת כוח דיזלית רחבה למדי בין תחומי סל"ד אלו, אך מנוע זה עדיין מרגיש החלטי וגמיש כבר מ-1,500 סל"ד וגם גבוה מעל ל-5,000 סל"ד ועמוק בטווח האדום שלו. יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים, מקבלים קצב תנועה מרשים ותנועה קלילה במעלה הרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

דוחקים במנועים

במנוע הבנזין שגם כן מגיע בנפח 2.0 ליטר כבר הצטרכנו לדחוק יותר כדי לקבל מידה דומה של ביצועים. לרשותו עומדים 140 סוסים ואלה מושגים גבוה ב-6,800 סל"ד. נתון המומנט צנוע יותר ועומד על 20 קג"מ הזמינים ב-4,800 סיבובים. המשמעות של כך במציאות היא שלמרות ההצהרות על הימצאות אחוזים ניכרים מהרוח בתחתית רצועת הסל"ד, כדי לייצר מספיק כוח להתקדמות או עקיפות, יש להמריץ את המנוע מעל ל-4,500 סל"ד ולמושכו גבוה ככל הניתן. אופי פעולה זה של המנוע לא תמיד הולם את רצונותיה של תיבת ההילוכים הרציפה, שמעדיפה לשמור את הסל"ד נמוך ככל הניתן בשימוש רגיל (היכן שיש מעט מאוד כוח). לזכותו של מנוע זה ניתן לומר כי הוא שקט וחלק מאוד בפעולתו.

אולם, למרות פערי הכוחות בין המנועים, קצב ההתקדמות של השניים לא היה שונה בהרבה, שכן גרסת הטורבו דיזל שהתייצבה לאירוע ההשקה צוידה באופציית ההנעה הכפולה ואילו גרסת הבנזין הייתה מצוידת בהנעה קדמית בלבד, מה שחסך ממנה קילוגרמים רבים.

אם כבר נגענו במערכת ההנעה הכפולה, זו מיועדת בעיקר לתנאי נהיגה בהם הכבישים חלקים מאוד. באמצעות בורר, יכול הנהג לבחור בין שלושה מצבי נהיגה – הנעה קדמית בלבד, הנעה כפולה רק במקרים של אבדני אחיזה או חלוקה שווה של הכוח בין הצירים. בתנאי הנהיגה החלקלקים שהיו בימי ההשקה, העדפנו להשאיר את המערכת במצב האמצעי אשר העלה את רמת האחיזה והבטיחות של הקשקאי לעומת גרסת ההנעה הקדמית.

ציפיות להצלחה גדולה

ההצלחה של הקשקאי פתחה לחבר'ה מניסאן את התיאבון. מגרסת ה-2+ שתיוצר במפעל שבאנגליה לצד הגרסה הקצרה יותר, מקווים להוסיף כארבעים אלף יחידות בשנה למכירות ובכך לחזק משמעותית את אחיזתו בשוק הקרוסאוברים הבינוניים, אשר רבים מהם מציעים היום שבעה מושבים.

ואצלנו? גם אצלנו הציפיות בשמיים ולמעשה, כאשר מגלים את תג המחיר שיוצמד לקשקאי 2+ לכשיגיע בקרוב מאוד, מבינים שאלו עשויות להתממש. ובכן, דגם ה-2+ יכול להיות שלכם תמורת 178 אלף שקלים ברמתו הבסיסית אשר תציע כסטנדרט 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ועוד. בנוסף אל גרסה זו תוצענה גם אחרות מאובזרות יותר ויקרות בהתאם.

המחיר אכן אטרקטיבי, אך לפני שאתם חותמים על הצ'ק, אנו ממליצים לכם לבדוק היטב את מה שיכולים זוג המושבים מאחור להציע לכם, משום שאלה לא באמת יכולים להוות תחליף ראוי למוביל נוסעים בגודל מלא ובטח שלא לנסיעות ארוכות.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully