וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויפר מכישה את נורבורגרינג

ירון אדרי

1.9.2008 / 12:28

בקרייזלר שוקלים למכור את הוויפר, אז מכונית ה'על' מגיבה בצעד משלה. הכירו את מלכת הרינג החדשה

רק בשבוע שעבר סיפרנו לכם על כך שקונצרן קרייזלר מתכנן למכור את מותג וויפר של דודג', והנה מחזירה לה מכונית ה'על' בהפוכה, אולי כצעד מחאה. נהג המירוץ ההולנדי תום קורונל, לקח את גרסת ה-ACR לקודש הקודשים – הנורבורגרינג – משם הוכתרה המכונית כמלכה החדשה.

ה-ACR הנה הגרסה הקיצונית ביותר מבית דודג' לוויפר, אשר מאושרת לכביש. זאת נשארת עם אותו מנוע בדיוק – V10 בנפח 8.4 ליטר לו 600 כ"ס – אך לרשותה מתלים משופרים, משקל עצמי מופחת וקיט אווירודינמי כשל מכונית המירוץ. עם נתוני פתיחה אלה, קורונל חייב להציג תוצאות טובות.

ואכן, לאחר מספר הקפות, הצליח ההולנדי לקבוע זמן שיא של 7:22.1 דקות שמעניקות לוויפר את שיא ההקפה למכוניות סדרתיות. תוצאה זאת מצויינת, בעיקר אם מסתכלים על היריבה מבית שברולט קורבט ZR1 האיטית ב-4.3 שניות, או ניסאן GT-R היפנית האיטית ב-7 שניות. גם מול פאגני זונדה, מהירה הוויפר ב-5.7 שניות.

הצד העסקי מאחורי מכירת וויפר מובן. צעד זה יכניס לקרייזלר סכום כסף נכבד באופן מיידי ויחסוך לה סכומים גדולים בעתיד אותם היתה אמורה להשקיע בהמשך חייה של המכונית. אלא שמכוניות מסוגה לא נמדדות בכסף, ודווקא היא יכולה לתרום לקונצרן את אחד הדברים שהכי חסרים לו כיום – תדמית.

שאלת היום: האם למרות ההפסדים, צריכה קרייזלר לשמור על מותג וויפר אצלה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully