וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: ניסאן מוראנו המחודש

ניסאן השיקה לפני ימים אחדים את המוראנו היוקרתי לאחר שעבר מתיחת פנים מקיפה ומרעננת. בקרוב בארץ

לפני מספר שנים, כאשר בחברת קרסו יבואנית רנו וניסאן לישראל עוד היו עסוקים בחשיבה ארגונית ומשפחתית מעמיקה, מספר כלי רכב משונים למראה טפטפו ארצה ביבוא אישי מארה"ב. מצד אחד, על חזיתם התנוסס סמל ניסאן שהעיד על בנאליות מוטורית ומצד שני, כלי רכב אלו נראו רחוקים בהרבה מכל שאר המשעממים שנוסעים ברחובות הערים.

מוראנו קראו לו, לספק ג'יפ ספק משהו אחר, אבל זה לא משנה. ההתאהבות בו הייתה כמעט מידית והביקוש לו בשוק היבוא האישי הלך וגבר. ואז, באיחור קל, התקבלה ההחלטה אצל היבואנית להפסיק לשבת על הברזלים ולהתבונן ב'דילרים' העצמאיים חוגגים ולהביא את המותג היפני-אמריקני באופן סדיר לישראל. מאז כמובן, עבר זמן והמוראנו המתבגר זעק לרענון.

כעת, ארבע שנים אחרי שעלה על כבישי העולם ותחת תפאורה אירופית ירוקה, ניסאן אפשרה לנו להתרשם מהקרוסאובר היוקרתי שלה, המוראנו המחודש. זה עבר לאחרונה מתיחת פנים מעמיקה שנגעה בכל סעיף בו - בעיצוב, במערכת ההנעה, בתא הנוסעים וכדומה. אז חבל על הזמן, בואו נצא לראות מה נשתנה.

ספינת הדגל של הקרוסאוברים

ניסאן, שזוהתה מאוד עם כלי רכב מסוקסים לשטח, החליטה לפני כחמש שנים לנסות לדבר אל הלקוחות באופן מעט שונה. לנסות לתת להם את אותה תחושה גברית בנהיגה, עם שפע של כוח ופאר, אבל ללא יכולת שטח של ממש משום שממילא מעטים מהצרכנים באמת מעזים ללכלך את גלגליהם בבוץ. חשבו, עשו, וכך נולד המוראנו. קרוסאובר מעוצב ומפואר שמצטיין ביצירת הרגשה טובה ובהסעת הזאטוטים האמריקניים לגן.

במשך ארבע שנות חייו הוא הצליח להתחבב על כמעט חצי מליון נהגים מסביב לעולם, כאלה שהסכימו לשלם מחיר של מכונית פרימיום עבורו. כעת, כאשר מרבית המתחרים הספיקו להציג את הקרוסאוברים המפוארים מתוצרתם הגיע הזמן לרענון כולל למוראנו המתבגר.

למרות שמדובר בעדכונים קוסמטיים בלבד, המוראנו המחודש נראה כמעט חדש לגמרי. זאת בזכות השינוי הנרחב בחזית שכולל גריל, פגוש ופנסים חדשים, מאחור שונתה לגמרי דלת תא המטען, החלון שבה וכמובן הפנסים וכעת המוראנו נראה אלגנטי בהרבה מקודמו וגם הצליח לקלוע לטעמנו.

סאלון מפואר

גם תא הנוסעים עבר מהפכה של ממש. ניסאן מספרים כי לקוחות המוראנו חיפשו בדור היוצא קצת יותר תחושת פרימיום וניסאן נענו כמובן לדרישות. אנחנו יכולים לספר על עליה משמעותית באיכות החומרים – כמעט בכל פינה ניתן למשש פלסטיקים רכים, עור ואלומיניום שמשתלבים יפה מאוד יחד. גם איכות ההרכבה נמצאה כטובה מאוד, כך שלא נשמע אף רשרוש מהדשבורד במהלך הנסיעה.

בהמשך לשדרוג תחושת היוקרה, החליטו בניסאן גם לצייד את המוראנו במספר רב של גאדג'טים, שלדבריהם גם שימושיים מאוד לנוסעים ולנהג. כעת, רוכשי המוראנו יכולים ליהנות ממצלמת נסיעה לאחור ומצלמות צדיות, ממערכת שמע לה 11 רמקולים מקרן DVD ומסך, מקיפול אוטומטי וחשמלי למושבים מאחור, מדלת תא מטען חשמלית, מהנעה ללא מפתח, משני חלונות שמש והחידוש העיקרי – לקה חיצונית לצבע שמתקנת את עצמה במקרה של שריטות.

הכל מתחבר על הכביש

החיבור אל המוראנו נעשה כמעט מייד בנהיגה. יש רק להתרגל אל תנוחת הנהיגה הגבוהה ואל מיקום המתגים שמסביב, אבל בזכות החשמול המלא למושב ולכוונון ההגה, מדובר במלאכה קלה למדי. במהלך הנסיעה, שומר המוראנו על שקט מופתי בתא הנוסעים כאשר גרגור מנוע ה-V6 נשמע רק בתחום הגבוה של הסל"ד ורעשי רוח מתעוררים רק במהירות גבוהה בהרבה מזו החוקית בישראל.

למרות שניסאן מספרים על שדרוג מקיף במתלים שחידד מאוד את ההתנהגות וגם שיפר את נוחות הנסיעה בזכות הפחתה של 20 עד 30 אחוז במשקל הבלתי מוקפץ במתלים והקשחה של פי 1.5 בשלד ביחס לדור היוצא, המוראנו אינו מרגיש ספורטיבי. הגוף כן מרגיש מרוסן יותר מבעבר כנגד עומסי פניות, האצות ובלימות, אבל לא כדאי לאתגר אותו יתר על המידה בכבישים הרריים. זאת משום שעדיין לא מתקבלת תחושה טובה בהגה וגם בקרת היציבות ממהרת להבהיר זאת עם כניסה מאוד מוקדמת ומורגשת במקרים בהם היא רק מריחה איבוד אחיזה בצמיגים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

רצועת הכוח

ניסאן סיפרו גם על שיפור רצועת הכוח של המנוע עם עליה קלה במומנט, אך למרות זאת, קשה מאוד היה לחוש בתועלת בזמן הנסיעה. את המנוע יש עדיין להמריץ מעל ל-4,000 סל"ד כדי לקבל כוח משמעותי לטובת עקיפות וכדומה.

השינוי העיקרי חל בתיבת ההילוכים ובמערכת העברת הכוח. התיבה הרציפה של המוראנו הוחלפה באחרת יעילה ומדוייקת יותר, שפעולתה "תוקנה" כך שיש יותר התאמה בין עליית הסל"ד לבין העלייה במהירות. תיבה חדשה זו מאפשרת לנהג ליהנות מתגובות דוושה טובות יותר ולטענת ניסאן גם לחיסכון של 9 אחוזים בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים.

את הכוח מעביר המוראנו לכל הגלגלים, אך בדור החדש שופרה פעולת המערכת כך שרוב הזמן מונע הרכב על ידי הגלגלים הקדמיים ורק במקרים של אבדני אחיזה, מועבר מומנט גם לגלגלים מאחור. למרות זאת, במידה והמערכת מזהה בעזרת שלל החישנים כי מדובר בתנאי נהיגה בעייתיים, תעביר המערכת כוח באופן תמידי אל שני הצירים. במציאות, כל עוד לא מגזימים, המוראנו מרגיש יציב ובטוח על האספלט, עם העדפה ברורה לשיוט נינוח ומהיר באוטוסטרדה.

לעשירון העליון

רק כאשר מסיירים בחלקיה הצפוניים של תל-אביב או בשאר מוקדי כסף, אפשר להבין עד כמה פופולאריים רכבי הפנאי היוקרתיים בחוגים אלה. המוראנו רשם הצלחה יחסית בשנותיו הקצרות בישראל וזאת משום שלא קמו לו מתחרים בעלי ניחוח יוקרתי יותר ובזכות מחיר תחרותי למדי. הגעתו של המוראנו המחודש עשויה לשפר את מעמדו בטבלת המכירות, ויתכן שרכב זה אף יסייע בסלילת הדרך לכניסת רכבי היוקרה של אינפיניטי מבית ניסאן לישראל בקרוב.

בסיכומם של הקילומטרים הקצרים מדי עמו אפשר לומר כי מדובר ברכב נוח מאוד, מרווח בכל ממד, נאה ומפנק, אך אסור לשכוח שסביבת התחרות של המוראנו הקודם נשארה ואף החריפה, בייחוד עם הגעת מתחרהו מארה"ב, הפורד אדג', שמתומחר בישראל באופן אטרקטיבי במיוחד. אז למי מתאים המוראנו? למי שבקש למצוא נוחות נסיעה טובה, עם ישיבה גבוהה של רכב דמוי שטח, אך גם ער למגבלות כלי רכב אלו ביחס למכוניות "רגילות" מקבילות במחירן. בישראל בחודשים הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully