וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה מחליפת הגטס

3.9.2008 / 14:08

הגטס, מהקטנות האהודות ביותר בכבישי ארצנו, יוצאת לגמלאות. המחליפה i20 תוצג בתערוכת פריז

יונדאי גטס, מכונית הסופר-מיני מקוריאה אשר נחתה כאן בקול תרועה ובגלי הדף, התקבלה בזרועות פתוחות על ידי הנהג הישראלי. עיצובה הקומפקטי וחברות הליסינג, העניקו לה את התואר מלכת הסגמנט שהיה נתון עד כה לנציגות מאירופה.

שש שנים חלפו מאז השקתה, ויונדאי משלימה בקצב עקבי את השלמת משפחת ה-i החדשה, בה נוכחות כבר ה-i30 הנמכרת בישראל, וה-i10 הקטנה אשר מיועדת לשווקים רחוקים מאתנו. ה-i20 תהיה מזוהה כאמור עם הדור החדש לו גריל כרום ויחידות חזית מעודנות. מאחוריהן, ישכנו מנועי בנזין בנפח של 1.2, 1.4 ודיזל כפי שתקראו בהמשך.

כמתבקש, גם הממדים של הפלטפורמה החדשה תפחו ואיתם שופרה גם איכות החומרים וההרכבה בתא הנוסעים. בכדי לדעת כמה בדיוק, ניאלץ להמתין עד למפגש הראשון עימה פנים מול פנים בתערוכת פריז בחודש הבא. לישראל, צפויה להגיע ה-i20 ברבעון הראשון של 2009 וככל הנראה תוצב בקבוצת רישוי 2 ולא 1 כמו הגטס. את החסר תמשיך בינתיים למלא הגרסה היוצאת שתימכר במקביל.

החטיבה הכחולה

לצד גרסת הבסיס, וכהמשך לליין המורחב של בשורת ה-'iBLUE', מציגה יונדאי את ה-i20 בגרסה חסכונית ונקייה אשר בחרטומה מנוע דיזל 1.4 ליטר לו 90 כ"ס ו-22.4 קג"מ. כמו מרבית השינויים הדרושים להפחתת צריכת דלק וזיהום, גם במקרה זה, יונדאי השילה משקל ושיפרה את זרימת האוויר סביב המרכב. עוד פחתו 15 מ"מ ממרווח הגחון, הותקנו צמיגים מופחתי חיכוך והותקנה תיבת הילוכים ידנית עם 6 יחסי העברה. התוצאה? לסופר מיני צריכת דלק ממוצעת של כ-24 ק"מ לליטר סולר ו-99 קג"מ CO2. מהיבואנית נמסר כי נשקל היבוא גם לישראל.

סנטה-פה היברידת

המגמה הירוקה נמשכת, והפעם זה הסנטה-פה, אשר יוצג בפריז עם מנוע בנפח 2.4 ליטר בטכנולוגיה היברידית. מנוע בנזין והיחידה החשמלית המקבלת עוצמתו מסוללות ליתיום, ישנעו את המרכב הלא-קליל במיוחד, ולהם תשודך תיבת הילוכים אוטומטית בת 6 הילוכים. עבור מכונית בסדר גודל כזה, יונדאי הצליחה להשיג נתונים מרשימים ביותר. צריכת הדלק הצטמצמה לכדי 15.5 ק"מ לליטר, ורמת הפליטה הופחתה משמעותית וכעת עומדת על 148 גק"מ.

מחליף הטרקאן

מחליפו של רכב השטח הקשיש של יונדאי, הטרקאן, יערוך גם הוא הופעת בכורה מחודשת בתערוכת הרכב בפריז. אמנם, מדובר ברכב SUV אשר חולק את בסיסו עם הוורה-קרוז הנמכר בארה"ב, אך מיתוגו המעודכן פונה כעת אל סגמנט גבוה יותר בו נמצאות מתחרות דוגמת הלקסוס RX. אלינו יגיע ה-IX55 לקראת סוף 2008.

אחרונה אך לא נשכחת, הג'נסיס, אשר תוצג בכמה גרסאות מודרניות ובהן קופה נחשקת המבוססת על מכונית הסאלון לה הנעה אחורית. הדגם שיוצג יהיה חד-פעמי עבור הקהל, ויהיה קל משקל עם גג ומכסה מנוע העשוי קארבון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully