וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעת בתאונה, את מי תובעים?

ירון אדרי

4.9.2008 / 15:02

חוק הפלת"ד אמנם מעניק פיצוי לנפגעי תאונות דרכים, אך פיצויים נוספים יכולים להגיע מביטוחים נוספים. כדאי לדעת

שאלות קיומיות רבות אנו מעלים במוחנו מידיי יום, כאשר בטיחותינו וסדר חיינו ויקירינו נמצאים על הפרק. לרוב, מדובר בשהותנו בכבישים כשהקטל המתמשך לא עוזר לנו להיות יותר רגועים. ובכל זאת, ביטוח הרכב שרכשנו במיטב כספנו, ביטוח החיים ואפילו זה שמעניק לנו המעביד, יוצרים רוגע מסויים אם כי מלאכותי. רגע, ואם בכל זאת נפגענו בתאונת דרכים. מהיכן נבקש פיצויים?

ד"ר אסף ורשה, עו"ד המתמחה בתביעות ביטוח ונזיקין, אומר שלא כדאי להסתפק במועט בכל הקשור לפיצוי הוגן. "הזכאות לפיצוי בהתאם לחוק הפלת"ד (פיצוי לנפגעי תאונות דרכים – י.א), אינה גורעת מזכותו של הנפגע לקבל תגמולים מביטוחים נוספים". לדבריו, הפיצוי יכול להגיע מכל ביטוח שברשותנו, הכולל בתוכו סעיף המגן בפני תאונות אישיות.

אלא שכידוע, חברות ביטוח לא אוהבות לשחרר כספים שכן מכאן מגיע ריווחם. כאן ממליץ ורשה לידע, לאחר בדיקת כיסויי הפוליסה כמובן, את חברות הביטוח וזאת בטרם תעבור תקופת ההתיישנות העומדת על 3 שנים. כנגד החברה המבטחת בביטוח חובה, עומד חוק ההתיישנות על 7 שנים.

עוד מחדד ורשה פרטים נוספים, שבנקל אנו נוטים שלא לייחס להם חשיבות יתרה. בעת תאונה, התביעה המרכזית היא נגד החברה בה נעשה ביטוח החובה של הנפגע ולא כנגד הנהג הפוגע באם יש כזה. עוד הוא מציין כי כל תביעה בהתאם לחוק הפלת"ד, אינה גוררת השתתפות עצמית. בנוסף, תאונה שאירעה בדרך אל או מהעבודה, תיחשב כתאונת עבודה ולרשותו של הנפגע הזכות לתבוע פיצויים גם מהביטוח הלאומי. שלא נצטרך.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully