וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנועי דיזל ל-B3 ולפורסטר

7.9.2008 / 11:19

סובארו מביאה את מנוע הדיזל החדש גם ל-B3 ולפורסטר החדשים. עוד בפריז – רפליקת ראלי ומכוניות חשמליות

כתשובה לדרישות השוק האירופאי המתמעט בסבלנותו הכלכלית והסביבתית, סובארו תשחרר במהלך 2009 שתי גרסאות דיזל נוספות, לפורסטר כפולת ההנעה, ולאמפרזה הידועה כ-B3 במחזותינו. הנתונים אותם מפרסמת סובארו מדברים על נפחים זהים של כ-2,000 סמ"ק, ותיבות הילוכים ידניות להן שישה יחסי העברה. יחד עם כך, חלוקת הכוח שונה עבור כל אחת מהמכוניות.

הפורסטר 2.0D חסר 3 סוסים ביחס לאמפרזה לה 150 כ"ס ב-3,600 סל"ד, ורמת CO2 של 152 ג"קמ. למרות זאת, הפורסטר מוביל את קבוצת הקרוסאוברים הבינונית בתחום שימור הסביבה ומניב פליטה לא גבוהה של כ-167 גק"מ. לשם השוואה, לשברולט קאפטיבה 197 ג"קמ CO2 בגרסה הידנית.

שתי לוגמות הסולר יצטרפו ללגאסי ולאוטבאק ששווקו עם המנוע החדש בעת הצגתו בג'נבה. פרטים נוספים בדבר ביצועים, או רמות ההיצע השונות, טרם פורסמו. כמו כן, מועד שיווקן בארץ עדיין אינו ידוע כמו גם התמחור הצפוי.

חוגגים בקטן

חמישים השנים להווסדה של סובארו, נחגגים לרקע מספר הפתעות על דוכנה בפריז. עבור חובבי המירוצים, תוצב רפליקת ראלי לאמפרזה WRC 2008, ובקונטרסט מוחלט אך רלוונטי יותר, לצידה ימוצבו שתי מכוניות חשמליות, אחת מהן ה-R1E הנמצאת זה זמן מועט בשימוש מוגבל מאוד ונסיוני, השנייה אשר נקראת G4 קונספט, מבוססת על ה-R1 הבסיסית והקטנה, אך זו תשתמש במנוע חשמלי וסוללות ליתיום.

סיור המחווה בחלקה של סובארו יסתיים עם מכוניתה ההיסטורית והראשונה, ה -360, שעל דפנותיה כמעין גלריה רבת שנים, נקודות הביניים של החברה לאורך קיומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully