וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיבת ה-M תייצר סדרה 8

8.9.2008 / 12:47

לראשונה בתולדות המותג הספורטיבי של ב.מ.וו, תייצר החטיבה מכונית עבור היצרן, ללא התג הנחשק

מאז השקת ה-CS קונספט בתערוכת שנגחאי ב-2007, התרוצצו שמועות בדבר חזרתה לחיים של סדרה 8 שייצורה הופסק בתחילת המאה הנוכחית בשל מכירות בלתי מספקות. כעת עם הצגתה המחודשת, היצרן הבווארי מקווה להתחרות עימה במכוניות חזקות ומפוארות כגון הפורשה פנמרה, מרצדס CLS3 ואולי אף באסטון מרטין ראפיד, שככל הנראה תנשום אוויר בעתיד הלא מרוחק.

ה-8 תהיה מכונית GT גדולה אשר נמתחת על חמישה מטרים בעיצוב קופה, אך עם ארבע דלתות ומרבית מכלוליה יבוססו על סדרה 7 החדשה אשר הושקה לא מכבר. מרכב המכונית יהיה קל עד כמה שניתן ויכלול רכיבי קארבון (סיבי פחמן) ואלומיניום בתוך תא הנוסעים ומחוצה לו. יחידת הכוח כך נמסר, תהיה ככל הנראה חזקה יותר מזו המשרתת את ה-M5 השרירית. לגרסה הבכירה יתווספו שני צילינדרים נוספים (מנוע V12) ויביאו את הנפח הכללי לכדי 6.0 ליטר. יחד עם זאת, קיימת אפשרות שהחברה תכניס לשימוש גם מנוע V8 קטן יותר בעל שני מגדשי טורבו בנפח 5.0 ל'. כמו כן, ישנה סבירות גבוהה בדבר התקנת יחידה זו, במקום המנוע הנוכחי ב-M5 בשנתיים הקרובות.

ייצור המכונית יימשך תקופה לא קצרה, כך על פי בכירים בחטיבה. אך המיתוג המיועד לה, מותיר את עניין השם בגדר ספקולציה בלבד. "אנחנו עדיין לא יודעים אם היא אכן תקרא CS לצד מספר כזה או אחר מסדרה 8. מה שבטוח הוא, שלא תראו את האות-M מופיעה עליה", אומר נשיא החברה לודוויג וילש. הנוכחות של הסדרה הנכבדת מחייבת את החטיבה להוציא מהמכונית ביצועים וייחוד מרבי בכדי לשווקה כמובילה בסגמנט זה, כפי שעשתה בזמנו ה-840i המקורית. השלדה תהיה ספורטיבית יותר, כמו גם המתלים והחברה תעמול על שחרורה עד מחצית 2010.

ההחלטה בדבר ייצור סדרה 8 באגף רווי הסטרואידים, כנראה קשור לא במקרה להחלטות פורשה ואסטון מרטין לשווק מכוניות גראן-טורר עוצמתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully