וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערבבים כחול וירוק

9.9.2008 / 9:31

הדור השישי לפולקסווגן גולף נחשף רק לפני שבועות אחדים וכבר נחשפת גרסת-קונספט ירוקה שמעלה את רף החיסכון

התחרות השיווקית בעולם הרכב כבר מזמן לא עוסקת רק ב"מי מייצר את המכונית הטובה יותר", אלא כעת, מרב תשומת הלב ניתן אל נושא איכות הסביבה. וכך, שבועות ספורים לאחר שחשפה פולקסווגן את הדור השישי לגולף, נחשפת גם מכונית תצוגה על בסיס הגולף שאמורה לשנות את כלי המשחק בכל הקשור לצריכת הדלק ולפליטת המזהמים במכוניות שאינן היברידיות.

הגולף-קונספט הידידותית תצטרף לדגמי היצרן הנושאים את בשורת הblue-motion באמצע 2009, טכנולוגיה שהושקה עם הצגת הפולו הכחולה ב-2006. פיתוחים מחברות כמו פורד ואופל, הזניקו את המאבק על הכיס והסביבה צעד קדימה.

היכולת הכחולה והנקייה, הופרשה לשארית הקבוצות בהן נכללות מכוניות כמו הפאסאט, ג'טה, גולף מהדור הקודם, וכן מספר ורסיות לגרסאות הסטיישן השונות. כעת עם הצגתה המחודשת של המשפחתית האלמותית, הושקה גרסת קונספט מונעת בעזרת יחידת טורבו-דיזל TDI בנפח 1.6 ל', חסכונית בדלק וביחס המזהם לסביבה.

רק 99 גק"מ

בגרסתה הסטנדרטית מונעת הסולר, משחררת הגולף כ-119 גק"מ CO2, וכ-110 כ"ס ממנוע בנפח 2.0 ל', השווים בערכם לרמת הפליטה בגולף הקודמת, שהושמה בה טכנולוגיית ה-bluemotion. הקונספט הכחולה הנוכחית, מספקת נתונים טובים בהרבה מכך. המנוע מפיק 105 כ"ס מנפח קטן יותר, וכמות המזהמים הנפלטת של 99 ג"קמ, יכולה הייתה בנקל להשתלב בקטגוריית הסופר מיני הקטנות.

הפיתוחים בתחום זה, להם גם השפעות כבירות על צריכת הדלק, זהים כמעט לכל היצרניות. ההתאמות הנדרשות בגין קיצוץ הוצאות הסולר כמעט תמיד מלוות בשינויים אווירודינמיים, הפחתות משקל, שימוש בשמן סמיך יותר, צמיגים בקוטר מוקטן ועוד. פולקסווגן נעזרה בכל אלו ובנוסף גם ערכה גם מקצה שיפורים לתיבת ההילוכים הידנית.

התוצאה היא צריכת דלק של כ-26.2 ק"מ לליטר סולר. מתחרתה הישירה, האסטרה אשר הוצגה כאן לאחרונה עם תג ה-ecoflex, מייצרת כ-20 גק"מ נוספים וצריכת דלק גבוהה יותר העומדת על 22 ק"מ לליטר ממנוע בנפח 1.7 ל'. גרסתה החדשה של הגולף תוצע לקהל רק בעוד כמה חודשים וגרסת הקונספט הידידותית לסביבה, לא תאחר להגיע אחריה, כך מקווים בפולקסווגן.

פאסאט CC ושירוקו בישראל

שיווק גרסת הקופה 4 דלתות של הפאסאט, יחל השבוע בישראל. ה-CC תצוייד בתחילה באבזור עשיר אומר היבואן, ובחזיתה מנוע TSI בנפח 2.0 ליטר המפיק 200 כ"ס ו-28.6 קג"מ. רשימת הבטיחות תכלול מערכות אלקטרוניות לרוב, כולל בקרת יציבות ו-6 כריות אוויר.

תג המחיר שיוצמד לפאסאט CC שתימכר בישראל הוא 300 אלף שקלים. ככזה, תשווק צ'מפיון מוטורס את המכונית כדגם פרימיום לצד הטוארג והאיוס. פנקס ההזמנות יפתח באירוע השקה שיערך ביום חמישי, ומסירות ראשונות בתחילת חודש אוקטובר. פרטים מדוייקים כמו רמות אבזור, זמני אספקה ומחירים טרם נמסרו מהיבואן.

השירוקו, מכונית הקופה שזכתה לחיים מחודשים על בסיס רצפתה של הגולף הבאה, תגיע גם היא לישראל בקרוב. כמתבקש, היא תצוייד במנועי טורבו כשנפחיהם 1.4 ו-2.0 ליטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully