וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבילת אש

9.9.2008 / 10:00

UVEX חושפת את ה-RS3, סרבל חסין אש לאנשים שלא בוער להם שום דבר. אתם הייתם מוכנים לקפוץ לטבילת אש?

כשזה נוגע למסחור, הכול כנראה קביל. קחו למשל את חברת UVEX הגרמנית שמייצרת כבר שנים סרבלי מירוץ עמידים בפני התלקחויות. עבור השקת החליפה החדשה שלה, לקחה את נהג המירוצים לוטץ דיודה, הלבישה אותו בסרבל החדש וזרקה אותו לתופת של להבות בגובה מטר. מהסתכלות על התמונות, נראה כי דיודה דווקא דיי מבסוט מכל העניין ואין ספק כי העיתונאים סביבו נהנים מהתצוגה החמה.

אז מה בידיוק מסתתר מאחרי ההתנהלות הבלתי נרגשת של הנהג הלוהט? כמעט כל סרבלי המירוצים מוגנים מפני עוצמת חום כזו או אחרת. לרוב משקלם גם עולה על 2 קילוגרם. ה-RS3 לעומת זאת, שוקלת בידיוק חצי מכך, ובניגוד לסרבלי כבאים למשל, המשתמשים במתכות מובנות בכדי לבודד חום, כאן נעשה שימוש בחומרי הדף עשויים סיבי פחמן תוצרת NOMEX, המקנים לה עמידות חום בטמפרטורה של 850 מעלות, למשך 35 שניות.

חסין אש או עמיד באש?

על ראשו אגב, חבושה קסדה הנקראת FP2 עטופת קארבון על כל חלקיה, כשגם המשקף דרכו מביט הנהג, חסין אש לחלוטין. "יש הבדל גדול בין מוצרים שהם עמידים באש, לכאלו שהם חסיני אש. זה סיפור אחר לגמריי לעמוד מול קיר אש ולגלות שאתה נצלה בתוך החליפה כשיש לך אופציה להינצל, כשאיברייך עוד קרירים יחסית". אומר סיימון סייריס, מנהל בכיר בחברה.

בתנאי מירוץ אמיתיים קצב העבודה בפיטס או בתא הנהג אחוז תזזית. אין מקום לטעויות, ולא פעם על מסכי הטלוויזיה רואים עד כמה קרוב הצוות הטכני עובד עם מכונות דליקות וחומרי בערה מסוכנים וזה עוד לפני שדיברנו על מה שעלול לקרות לנהג בזמן תאונה. סרבלי האש הם הבדל של חיים ומוות עבורם ומאז ומעולם, היו המחסום הראשון והאחרון מפני כוויות ומוות וודאי. תשאלו דיודה. בעצם עזבו, הוא צולה שם כפפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully