וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו הנהג החסכוני בציי הרכב?

9.9.2008 / 10:13

חברת UMI יבואנית שברולט לישראל, לקחה את האבאו 5, וערכה תחרות למציאת הנהג החסכוני ביותר. הדלק עליהם

ימי עיון הם בדרך כלל אסופה של שיחות והרצאות שמוציאות את החשק לחיות, אבל הפעם על נהגי וקציני הרכב של חברות הליסינג וההיי-טק עבר יום עיון מעניין במיוחד ואפילו תחרותי. אולם, במקום למעוך את הדוושה ולמהר מנקודה לנקודה, הם התבקשו, בשם צריכת הדלק כמובן, לנהוג במתינות ככל האפשר בכדי לצרוך כמה שפחות בנזין. עבור משימה דלת אדרנלין מעין זו, סיפקה שברולט את הסופר המיני החדשה בהיצע שלה ה-אבאו 5, שצריכת הדלק הממוצעת שלה על פי היצרן היא כ-15.63 ק"מ לליטר.

רגע לפני יציאת הנהגים ל-250 הקילומטרים הנבחנים, ערכה החברה בהדרכת מהנדס הרכב דוד נמרי, שיעור בנושא הפחתת הצריכה ושמירה על קצב נסיעה חסכוני. הנהגים סגרו חלונות, שמרו על הצמיגים, נהגו ללא מזגן לעתים והשתדלו לשמור על מרחק מהרכב שלפניהם בכדי לצמצם בלימות. מה לא עושים בשביל לחסוך עוד כמה שקלים.

המקטעים כללו נהיגה בדרך עירונית ובינעירונית, תוך הקפדה על נסיעה חוקית למהדרין, כך כולם מקווים. השיעור אותו העבירה החברה את המתחרים, סיפק להם לא מעט חומר למחשבה, כשהיישום התברר כפרקטי ביותר עם היוודע התוצאות. המנצחים היו יוני מקינטון, מחברת EMC ואיתי יוסף מחברת CA עם צריכת דלק ממוצעת של כ-19.01 ק"מ לליטר. אחריהם במקום השני סבי בן בוכר מחברת ONE ואלי שרון מאלאדין, כשאל המקום השלישי המשותף גם כן, הגיעו מאיר אזולאי מקבוצת טמבור, ומאיר ארליך מחברת HP, עם נתון נאה של כ-18.58 ק"מ לליטר.

יש להניח שחברות הליסינג וודאי שמחו על השתלמות נהגיה שתתרום להפחתת ההוצאות הכלליות. הנהגים המיוזעים? בכלל לא בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully