וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת הליסינג תחסוך דלק?

9.9.2008 / 11:12

מאזדה משחררת כמה חידושים טכנולוגיים חשובים: מערכת לחיסכון בדלק, מנוע דיזל חדש וטכניקה ליצור פלסטיק

מערכות נסע-עצור, הופכות מגוונות יותר ויותר. היצרניות משלבות פיתוחים אלו בנתח המיינסטרים בשנים האחרונות, עקב הביקוש הגובר להפחית את צריכת הדלק בעיקר בערים הצפופות. מאזדה פיתחה מערכת הנקראת SISS המצמצמת את השימוש בבנזין היקר בכ-10 אחוזים.

בניגוד למערכות קונבנציונליות המשתמשות במנגנון אלקטרוני בכדי לכבות ולהדליק את המכונית בכל פעם שהרכב נייח, כאן מאזדה אינה מאלצת את המנוע לכדי כיבוי מלא, אלא משנה את יחס האוויר בצילינדרים. זמן התגובה עד להתנעה מחודשת לוקח רק שליש שניה תודות לשימוש בהזרקת דלק ישירה, טרום רוטציית המנוע. מערכת זו תושק במכוניות החברה החל מ-2009, ויש להניח שתכלל בדגמי החברה הפופולארים ביותר.

מנוע דיזל חדש –MZR-CD 2.2

מאזדה מתכוונת להציג בתערוכת פריז, מנוע דיזל חדש וחסכוני בנפח 2.2 ל'. הספקו כ-185 כ"ס, והחברה מצהירה כי יהיה חרישי בכל תנאי הנסיעה. הטמעת הטכנולוגיה תאפשר הפחתה משמעותית של למעלה מעשרה אחוזים בגמיעת הסולר, וכן הוסיפה לממיר הקטליטי פילטרDPF (מסנן חלקיקים) השורף שאריות פליטה במהירות הגבוהה בכ-60 אחוזים ממערכות אחרות. מאזדה 6 היא הראשונה לעת עתה לקבל מנוע זה והיא תוצב בדוכנה של החברה בתערוכת הרכב הצרפתית. מאזדה 2 תתברך ביחידה טורבו-דיזלית מוקטנת בנפח (1.6 ל') בשלב מעט מאוחר יותר.

ניתוח פלסטי

תחושה פלסטיקית היא דבר שגרתי במכוניות השכיחות ביותר. איכויות ההרכבה הלקוניות לעתים גורעות מתחושת האיכות הנדרשת וזה יוצר מועקה טורדנית. רוב היצרניות משתמשות בהזרקות יציקות בכדי ליצור את הקונסולות והדיפונים. מאזדה החליטה שבשם הפחתת המשקל, ואולי בעתיד גם על פי האופנה, תפתח דרך חדשה להשיל כמה קילוגרמים של פלסטיק ותוך כדי, תחסוך בעלויות הייצור.

מלאכת הערבוב ליצירת היציקה נעשית בתהליך הנקרא SFC. מעין סלט מוגז עם חנקן ופחמן דו חמצני היוצר שכבה רבת רבדים. התוצאה היא הפחתה משמעותית בכמות החומר הנדרשת, בכדי ליצור את הגלם שלאחר מכן יעוצב לכדי קשיחה המותאמת לתא הנוסעים. לא נשכח כמובן את נושא איכות הסביבה, ומאזדה מצהירה כי כל חומרי הייצור ניתנים למחזור, וכמובן, פולטים פחות מזהמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully